En tjej som sitter utomhus på gräset och målar en stor teckning med färg.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Ungdomsgrupper i Salabackekyrkan

Ungdomsgrupperna i Salabackekyrkan är en del av Svenska Kyrkans Unga. Kom och var med!

Salabackekyrkans ungdomsgrupper

Ungdomskväll (14 år och uppåt)

Onsdagar kl. 18.00–21.00 i Salabackekyrkan.

Alla kvällar börjar med Mässa med musik i kyrkan. Efteråt går vi ned i ungdomsrummet för fika/kvällsmat och dagens aktivitet.

Här händer allt möjligt och du väljer själv om du vill vara med på alla kvällar eller bara vissa.

Programkväll

Ojämna veckor har vi programkväll där vi gör allt från att spela spel, hänger, bowlar eller annat som vi bestämmer tillsammans i gruppen inför varje termin.

Rollspel

En gång i månaden spelar vi bordsrollspel. Du behöver inte ha spelat förut för att vara med.

Boost

Boost är en grupp för dig som vill fortsätta samtala, provtänka och fördjupa dig i olika ämnen efter konfirmationen. Vi ses en onsdag kväll varje månad.

Vill du kolla in mer vad som händer när? Vi finns på Instagram med kontot @sku_backsala där du kan se ögonblick från verksamheten.

Konfirmander på läger i Gamla Uppsala

Ungdomsgrupper och konfirmation

Platser för upptäckter och gemenskap.

Salabackekyrkan

Småkyrka där berättelsen lever.

Vaksala församling

Här finner du 700-årig historia och samtida sinnesro.