Lediga jobb

Vilka tjänster är lediga och hur visar jag intresse för att jobba hos Svenska kyrkan Uppsala? Läs mer här.

Är du vår nya kollega?

Komminister, Eriksbergskyrkan, Uppsala pastorat

Eriksbergskyrkan – stadsdelskyrkan på gränsen mellan Kåbo och Erikberg i Uppsala – behöver dig som platsansvarig präst. I en aktiv och levande församlingsgemenskap möter du barnfamiljer, konfirmander, studenter och äldre. Sista ansökningsdag är 15 augusti 2024.

Kyrkvaktmästare, Helga Trefaldighets kyrka, Uppsala pastorat

Till Helga Trefaldighets kyrka i Uppsala kommer många människor i olika skeden i livet. Här möter de dig som kyrkvaktmästare. Du kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor och frivilliga. Sista ansökningsdag är 15 augusti 2024.

Ett bildkollage med olika barn i förskoleåldern som leker och skapar inom- och utomhus på Svenska kyrkan Uppsalas förskolor.

Vill du bli vikarie hos oss?

Nu söker Duvan, Kyrkklockan, Prästgården, Solrosen och Vildrosen dig som är engagerad och flexibel och vill jobba i Svenska kyrkan Uppsalas förskolor.

Våra ledord är ’engagemang, respekt, bekräftelse, öppenhet och tydlighet’ och det är också dessa som ska prägla vårt arbete och hur vi bemöter varandra.

Uppsala pastorat