Två blågula flaggor mot ljusblå himmel, en svensk och en ukrainsk.

Information och material på olika språk

Här finns material samlat på olika språk för dig som kommer till Sverige från Ukraina eller som möter personer från Ukraina.

How to translate this website

Biblar på olika språk står i en bokhylla i kyrkan.

Andra språk – Other languages

Det primära språket för svenskakyrkan.se är svenska, men det finns också en del grundläggande information på engelska, spanska, tyska, finska, meänkieli, samiska och teckenspråk. Du kan använda externa tjänster för att översätta hela webbplatsen till andra språk.

Nedladdningsbart material på olika språk

Klicka på länkarna för att ladda ned filerna som pdf.

Information från Uppsala kommun

Information till vuxna som ser efter barn under och efter flykt

Kvinnofridslinjen

Information om Språkcafé på Ukrainska

Information om appen Safe Place

Glosor och bildstöd

Sånghäfte

Till dig som kommer från Ukraina till Sverige och Uppsala

Här hittar du information om Svenska kyrkan Uppsalas verksamheter och hur du kan få hjälp och stöd. Du är alltid välkommen, oavsett tro eller tvivel. I glädje och sorg finns Svenska kyrkan för dig genom livet.

En gullig nallebjörn som sitter i en soffa.

Information om fritidsverksamhet

Information till familjer som kommer från Ukraina. Välkommen att umgås med andra daglediga vuxna och barn. Här hittar du information om Svenska kyrkan Uppsalas öppna förskolor.