Foto: Nadine Minner

Café Genomfarten

Välkommen till caféet i Uppsala som har billigt fika, biljard, spel och pyssel, replokal, konserter eller bara stans skönaste häng för ungdomar 13–19 år.

Generösa öppettider, billigt fika och schyssta vuxna

Vi har öppet sex dagar i veckan. Här finns plats att vara, vuxna att prata med, fika till vettigt pris också möjlighet till samtal med två diakoner om det som känns viktigt för dig, se ”Stöd för unga” nedan.

Café Genomfarten är en drogfri öppen mötesplats för tonåringar i Uppsala som drivs av diakonin vid Svenska kyrkan Uppsala i samarbete med flera församlingar i Uppsala. Genomfartens ledord är: generösa öppettider, billigt fika och schyssta vuxna. Välkommen!

Mer för dig som är ung i Uppsala
Ungdomsgrupper och konfirmation
Ungdomskörer
Klubb Rut

Ny ungdomsgrupp på D13

Se hit alla ungdomar mellan 15-20 år! Snart startar en ny ungdomsgrupp i D13, lokalen våningen ovanför Café Genomfarten. Välkomna!

Stöd för unga

Våra ungdomsdiakoner, pedagoger och präster är vana att möta unga och de frågor som många ställer i denna period av livet. Kontakta gärna ulrika.bjork@svenskakyrkan.se, 018-430 36 58.

Öppettider och kontakt Café Genomfarten

Öppettider t o m midsommarhelgen
Måndag–torsdag kl 15–22
Fredag kl 15–24
Lördag kl 17–22

Midsommarafton och midsommardagen stängt.

26 juni-23 juli
Måndag-fredag 15–22