Samtal om sorg - Leva vidare-grupper

När vi förlorar någon som står oss nära förändras livet.

Täby församling erbjuder
- Samtalsgrupper för den som förlorat en närstående
- Samtals- och stödgrupper för barn och ungdomar som förlorat en närstående (föräldrar eller syskon)
- Enskilda samtal med diakon eller präst

Leva vidare-grupp

En Leva vidare-grupp är en plats där man får möjlighet att dela tankar och
känslor med andra som är i samma situation. Det kan göra sor­gen lättare att bära.

Täby församling bjuder in dig att delta i en Leva vidare-grupper. Anmälan är öppen och grupper startar kontinuerligt. Det är bra att anmäla sig, så står man på väntelista tills dess att nästa grupp startar. Kontakta Maria Sundbäck, diakon, och gör en anmälan redan nu.

Du är även välkommen att höra av dig till Maria Sundbäck om du har frågor kring Leva vidare-grupperna.

Enskilda samtal

Alla kan vi hamna i situationer där vi behöver någon att prata med. Diakoner och präster i Täby församling erbjuder stödjande och själavårdande samtal under tystnadsplikt.

Du är välkommen vare sig du är troende eller inte och samtalen är kostnadsfria.

Vänd dig direkt till en diakon eller präst i församlingen.
(Länk kontaktuppgifter för diakoner respektive präster)

Du kan också ringa samtalslinjen.

Leva vidare-grupper kan komma att arrangeras digitalt framöver.
Det beror helt på hur spridningen av coronaviruset utvecklas och vilka rekommendationer som då kommer att vara aktuella. En digital Leva vidare-grupp kan vara ett bra alternativ under dessa omständigheter. Möjlighet kommer i så fall att finnas till introduktion via församlingen.