Envikens församling

Öppen förskola i Enviken

Öppna förskolan: Tisdagar och fredagar 9.00-12.00, Maria, tel. 0246 798921 Adress: Prästgårdsvägen 1. Start vecka 33

Barnkören Gospel Light i Enviken

Barnkören ”Gospel Light” klass F-2 – onsdagar 13.30-15.00 Gospel Light klass 3-6 - torsdagar 13.30-15.00. Mellanmål serveras och vi hämtar och lämnar barnen på fritids vid skolan. Ledare Maria Emanuelsson och Jonas Pehrs

Konfirmation 2023-2024

Snart kommer med info om höstens konfirmandgrupper och upplägg! Till dig som börjar årskurs 8 är det nu snart dags att skicka in anmälan. Vi erbjuder en grupp som du kan läsa mer om klicka vidare in på sidan.

Juniper bay Gospel

En Gospelkör/vuxenkör med bred repertoar, allt från gospel till visa, psalmer och populärmusik. Klicka in för mer info!

Messy Church/ Enviken

– ett annat sätt att fira gudstjänst! Vi samlas kring ett tema, skapar och upplever tillsammans, har en andakt äter middag tillsammans! Ingen kostnad, men varje gång samlar vi en slant till välgörande ändamål. Nästa Messy Church är palmsöndagen den 24 mars kl 15.00

Frukost/Enviken

Gemenskap över frukostbordet med kanske ett kryss eller ett föredrag eller bara samtala. Kl. 08.30-10.00 i Envikens Sockenstuga. Pris 30 kr. Våren 2024: 24/2, 23/3, 27/4, 25/5

Syförening/Enviken

Syföreningen träffas följande tisdagar 27/2, 19/3, 9/4, 7/5, 28/5 kl. 13.30-15.00 i Sockenstugan Enviken. Kontaktperson Michael Wingårdh

Envikens kyrkokör

Vi övar i Envikens Sockenstuga torsdagar kl. 19. Varmt välkomna att kontakta Jonas Pehrs för mer info 0246-798924.

Bibelträff/Enviken

Inget planerat för tillfället.

Bibeln

Klicka på bilden för att söka en text i Bibeln!

Svenska kyrkans familjerådgivning

Svenska kyrkans familjerådgivning är till för alla som har svårigheter i sina nära relationer. Familjerådgivningen drivs i S:t Lukas dalarnas regi i Falun.

Envikens blomsterfond

Envikens blomsterfond består av ideella krafter som hjälper församlingen att uppvakta jubilarer och önska God Jul. Ett närvarons nätverk i sann diakonal anda.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva