Barn | Ungdom | Konfirmation

Nu är våra grupper igång, klicka in och se om det finns plats kvar! Här finns mer info och anmälan!

Klicka på den grupp du är intresserad av så kommer du till anmälningssidan.

All vår barn och ungdomsverksamhet ingår i Svenska Kyrkans Unga.

Som medlem där får man ett medlemsblad, en försäkring, billigare läger och en möjlighet att genom demokrati påverka verksamheten på årsmöten.

Vi som lokalavdelning får ett bidrag för varje medlem som vi kan använda för att göra roliga saker tillsammans och fortsätta hålla våra grupper kostnadsfria.

Medlemblankett får man av ledarna i den grupp man tillhör och kan skickas in eller lämnas tillbaka till ledaren eller så går man in via länken till hemsidan och gör det själv.  https://svenskakyrkansunga.se/

Medlemskapet är gratis!!!

Öppen förskola i Svärdsjö

Öppna förskolan: Måndagar och torsdagar 9.00-12.00, Sofia tel nr 023 669 63 03

Öppen förskola i Enviken

Öppna förskolan: Tisdagar och fredagar 9.00-12.00, Maria, tel. 0246 798921 Adress: Prästgårdsvägen 1. Start vecka 33

Öppen förskola i Sundborn

Öppet tisdagar och fredagar mellan kl.9-12. Ingång runt hörnet mot sjösidan. Välkommen!

Barnkör Joykids i Svärdsjö

Torsdagar 16.30 - 18 på Församlingsgården i Svärdsjö. F-klass - årskurs 4, Klicka in och anmäl! Ledare: Johan Halvarsson & Walter Börje Edenius

Barnkören Gospel Light i Enviken

Barnkören ”Gospel Light” klass F-2 – onsdagar 13.30-15.00 Gospel Light klass 3-6 - torsdagar 13.30-15.00. Mellanmål serveras och vi hämtar och lämnar barnen på fritids vid skolan. Ledare Maria Emanuelsson och Jonas Pehrs

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan.

Barnkören KanTaTon i Sundborn

Från åk 2 och uppåt träffas i Sundborns församlingshem onsdagar 14.30-15.20, mellanmål från 14.10 Ledare Ann-Sofi Stål och Christina Stoor Berglund

Joy Ungdomsgård i Svärdsjö för mellanstadiet.

En öppen grupp Joy Ungdomsgård för barn på mellanstadiet. Vi träffas på tisdagar kl. 14:30-18 i Svärdsjö Församlingsgård. Välkomna! Johan, Emelie, Johanna & Micke

Torsdagsklubben i Sundborn

Vi ses på torsdagar kl. 14-16 i Sundborns Församlingshem 7-9 år.

Svenska Kyrkans unga

Svenska Kyrkans Unga är Svenska kyrkans barn- och ungdomsrörelse.

Ungdomsgård i Svärdsjö.

Svärdsjö Församlingsgård mellan kl 14-21 är Ungdomsgården öppen. Det finns även en kiosk man kan handla i med swish.

Konfirmation 2023-2024

Snart kommer med info om höstens konfirmandgrupper och upplägg! Till dig som börjar årskurs 8 är det nu snart dags att skicka in anmälan. Vi erbjuder en grupp som du kan läsa mer om klicka vidare in på sidan.

Lov aktiviteter

Vad händer hos oss på lovet?

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.