Några glada ungdomar spelar kort tillsammans.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn och unga

Barn och ungdomar har en självklar plats i kyrkan. Det finns verksamheter för alla – från de riktigt små till dig som är nästan vuxen.

Barn

Tre barn som målar påskägg.

Barn i Östad

I Östad församling har vi grupper med miniorer, juniorer och körer. Välkommen hit!

Färgglada målarkritor i en ask. I bakgrunden skymtar ett barn som ritar.

Barn i Stora Lundby

Liten, stor och mittemellan är varmt välkommen till Stora Lundby kyrka! Vi har öppna samlingar där föräldrar och mindre barn kommer tillsammans, men också grupper med miniorer och juniorer för de äldre barnen.

Förskola

Kyrkans förskola Hjärtat finns i församlingshemmet i Gråbo. Vi har många anställda och en personlig omsorg om barnen.

Ledarna Sofia och Hannah sitter och kör sin sångstund med mikrofoner och kamera

Sång och Lek på Youtube

Hannah och Sofia bjuder in till sångstunder för vuxen och barn

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Ladda ner appen Kyrkan

En interaktiv kyrka. spela på orgeln, häll vatten i dopfunten eller måla ett kyrkfönster. Appen är gratis och innehåller ingen reklam. Passar barn i förskoleåldern.

Tonåring

Du är viktig, svart text på turkos bakgrund.

Konfirmation 2023-2024

Tillsammans funderar vi på livet, kärlek, vänner, glädje, döden, sorg, ondska. Vem är Gud? Välkommen som konfirmand!