Volontär- och utbytesprogram

Det händer något när människor med samma engagemang går samman. Man får energi, man upptäcker andras förmåga, man känner sig mindre ensam, man får mer gjort och det man gör blir bättre.

En grupp ungdomar med vänskapsarmband står i en klunga med händerna i mot mitten.

Ansök till utbytesprogrammet

Utbytesprogrammet är för dig mellan 18 och 30 år. Dela vardagslivet, och engagera dig i kyrkan och samhället under tre månader i Filippinerna eller Tanzania. Sista ansökningsdag är 15 mars.

Ung i den världsvida kyrkan

"Det bästa jag har gjort", tycker Alicia, 20. Hon har, liksom William, 21, och Hampus, 20 via Act Svenska kyrkan levt i Filippinerna eller Tanzania i september-december förra året. Ungdomar ges möjlighet att dela vardag med människor i någon systerkyrka eller partnerorganisation. Intresserade kan söka före den 15 mars.

Joakim vill tillbaka till Tanzania

Joakim Winbom från Sollentuna är tillbaka i Sverige efter tre omtumlande månader med Svenska kyrkans utbytesprogram i Tanzania. Och vet redan en sak; han vill tillbaka.

Burmanätverket

Information ges om stipendierna till den årliga internationella sommarkursen Doing Theology under the Boo Tree samt andra resor och utbyten som planeras.