Boka dop online

Boka dop gör du enkelt här på webben. Här kan du se alla lediga doptider i Stenungsunds pastorats kyrkor och preliminärboka en tid när det passar dig. Du är också välkommen att kontakta expeditionen som hjälper dig med din bokning.

Boka dop

Välj kyrka och/eller datum och få upp lediga tider i kalendern ovan. Hittar du ingen tid som passar, undrar över något eller önska boka dop i en av söndagens huvudgudstjänster? Kontakta oss på 0303-660 00.

Observera att din bokning är preliminär tills du har fått en bekräftelse via e-post från församlingens expedition.

Det finns även möjlighet att låna lokal för dopkalas. Se hyra lokal för mer information.

Gör så här:

• Klicka på Hitta lediga tider. Välj kyrka och/eller datum. Lediga tider visas i kalendern. Syns det inga tider på ett visst datum beror det på att doptiderna redan är bokade.
  • Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas. Vill ni att fler ska döpas samma tid, till exempel syskon/kusin, fyll i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål”. I de fall där det finns fler än en vårdnadshavare önskar vi att ni fyller i bådas kontaktuppgifter.
  • När bokningen har bekräftats kommer prästen att ta kontakt med er för ett dopsamtal.
  • Det finns möjlighet att låna dopdräkt.

Hittar du ingen tid som passar, vill ha dopet i en annan kyrka i församlingen än vad som syns i webbokningen, på annan plats eller har andra önskemål går det alltid bra att ringa expeditionen.

Avboka dop eller ändra din bokning

Har du bokat ett dop och vill avboka eller ändra din bokning måste det ske via telefon eller e-post till expeditionen, det går inte att avboka här i webbokningen.

KANSLI • PASTORSEXPEDITION

Foto: Sandra Mattsson

Öppettider: Helgfri måndag-fredag, kl. 09.00 - 12.00

Tfn: 0303 - 660 00
Adress: Kristinedalsvägen 2, 444 43 STENUNGSUND
E-post: stenungsund.pastorat@svenskakyrkan.se

Postgiro: 42 70 72-4
Bankgiro: 124-0092
Organisationsnummer: 252003-6316

På ett dukat festbord står en vas med en ensam gul ros.

Hyra lokal

Söker du efter lokaler att hyra i Stenungsunds pastorat? Vi har en samlingssal i vardera församlingshem som vi gärna ställer till ert förfogande.