puzzle-1721592_1920

Inträde

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan! Genom ditt bidrag som medlem kan du vara med och påverka samt blir en medmänniska som hjälper andra.

Alla som döps blir medlemmar i Svenska kyrkan. Det går också att anmäla att man önskar bli medlem. Det gäller både om du vill bli medlem för första gången eller om du tidigare varit medlem och vill bli det igen. Skriv ut inträdesblanketten och skicka till församlingen där du är folkbokförd eller formulera dig fritt i ett vanligt brev eller fyll i nedanstående formulär (du behöver inte fylla i alla fälten i formuläret om du inte vet).

Församlingen tar sedan kontakt med dig. Du kan också själv besöka expeditionen för att personligen ansöka om att bli medlem i Svenska kyrkan.

Hämta inträdesblankett >>>

Dina uppgifter

Var vänlig markera de svar som är aktuella