Två flickor sitter vid ett bord och lyssnar.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Skolkyrkan

Här kan du läsa om våra verksamheter för förskolor och skolor. Alla våra program för förskolor och skolor är kostnadsfria.

Skolkyrkans verksamhet riktar sig till förskolor och skolor inom Spånga-Kista församligns område. Vi följer gällande läroplaner och vill ge eleverna en god uppfattning om våra svenska traditioner.

Studiebesök

Vi tar emot klasser i alla åldrar för studiebesök i våra kyrkor. Tillsammans med er utformar vi ett studiebesök som passar era önskemål vad gäller innehåll och tidsåtgång. Studiebesöken är kostnadsfria.

Kontaktperson låg- och mellanstadium – Filippa Bos, kontaktuppgifter längre ned på sidan.

Kontaktperson högstadium och gymnasium – Vendela Wikström, kontaktuppgifter längre ned på sidan.

En grupp barn och några vuxna är ute och går en höstdag.

Program för förskolor

Här kan de läsa om våra verksamheter som riktar sig till förskolegrupper. Alla våra program för förskolor och skolor är kostnadsfria.

Två flickor sitter vid ett bord och lyssnar.

Årskurs F-6

Här kan de läsa om våra verksamheter för förskolor och skolor. Alla våra program för förskolor och skolor är kostnadsfria.