Foto: Anki Ekbom

Sorunda församling

ett öppet landskap ligger Sorunda kyrka högt belägen på en ås ca: 45 minuters bilfärd från Stockholm. Sockenkyrkan som härstammar från 1100-talet är en av de största och i mångas tycke den vackraste i Södermanland.

Minimusikal

Barnkör för barn i åk. F-2. Du hänger väl med! 19 mars kör vi igång. Tisdagar 15.30-17.00 i församlingshemmet/kyrkan

Sång & upplevelsestund

Den 29 april är det dags för nästa "Sång & upplevelsestund" i kyrkan. Tema: "Växa & gro" Välkomna!

Kyrkostund "Det lilla fröet"

Välkommen till kyrkostund den 18 april kl 10.00 i Sorunda kyrka!

Nystartad gospelkör söker sångare

Kontakta kyrkomusiker Fredrik Allanson, Sorunda församling, för mer information!

Sorundamässan

Välkomna till en mässa som präglas av gemenskap och delaktighet. Kom och drick ditt kaffe före mässan! Söndag 3 mars 9.30 frukost, utan kostnad, i församlingshemmet. 11.00 mässa i kyrkan.

Sorunda kyrkokör

Kören träffas på onsdagar kl. 19.00-21.00 i församlingshemmet. Välkomna!

Babysång & babyrytmik - härliga stunder fyllda med guldkorn!

En grupp för baby 3-6 månader och en grupp för 6-12 månader med förälder. Med rytm och musik skapar vi samspel och väcker nyfikenhet.

Undervisning i piano, orgel & sång

Vill du lära dig spela piano eller orgel? Vill du få undervisning i sång? Kontakta Fredrik Allanson för mer information och tillgängliga tider.

Vårterminen 2024

Nu startar vårterminens verksamheter här i Sorunda församling. Här kan du hitta samlad information om alla våra verksamheter och när du kan besöka dem.

Några barnhänder målade i olika färger sträcker sig mot himlen.

Barn & familj

Välkommen till vår barnverksamhet. En mötesplats för barn och föräldrar där förhoppningen är att inspirera till nya och gamla kontakter. Här finns lek, gemenskap, samtal, sång och musik.

Kontakta oss!

Här finns Sorunda församlings öppettider och kontaktuppgifter samt telefon & besökstider till församlingsexpeditionen.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Vid frågor om ”Information om personuppgiftsincident” kontakta:
Sofia Akampa, 073-398 51 96, sofia.akampa@svenskakyrkan.se