Sorgegrupp

Har du förlorat en nära anhörig? Vill du mötas i grupp med människor som har liknande erfarenhet? Då finns det möjlighet att vara med i en av församlingens sorgegrupper.

I en sorgegrupp får du möta andra personer med liknande erfarenheter och kan dela tankar, känslor och funderingar. Grupperna leds av en av en präst och en diakon som har erfarenheter av sorgestöd.

Grupperna är öppna för alla, oavsett tro eller ålder, som mist en nära anhörig och är bosatt i Solna församling eller vars anhörige har begravts i Solna församling.

• Fem tillfällen och en uppföljande återträff
  • Fika vid varje träff
  • Sorgegrupperna är kostnadsfria

Kyrkans hus
Skytteholmsvägen 14 i Solna (nära tunnelbanestationen Solna Centrum)

Höstens datum för sorgegrupperna är inte bestämda än.

Kontaktperson

Sorgen är som en våg. Den kan komma och gå. Ibland ha kraft att ta över allt. I ett annat ögonblick bara vara en stilla krusning på lugnt hav. Sorgen är din. Och lika sann hur den än ser ut. En sorg kan läka. Även den sorg som aldrig ”går över”.