Trädgårds/kyrkogårdsarbetare

Säsongsanställning 2019

Anta möjligheten att arbeta i den fina miljö som vi som kyrka och församling erbjuder! Nu söker vårt gröna gäng på kyrkogården fyra säsongsanställda kollegor som längtar efter att få ta tag i att underhålla våra vackra kyrkogårdar

Om Sollentuna församling
Sollentuna församling, är en stor församling inom Svenska kyrkan. Vår församling består av fyra distrikt med egna kyrkor och verksamhetslokaler, tre begravningsplatser och ett krematorium. Våra begravningsplatser ligger på promenadavstånd från pendeltåget. Hos oss arbetar drygt 100 personer i många olika yrken.

Kyrkogårdar och arbetslagen
Församlingens kyrkogårdar är Silverdals kyrkogård och Sollentuna kyrkogård samt st eriks begravningsplats. Arbetslagen består av totalt 8 åretsruntanställda och 14 säsongsarbetare som i god anda och med lång erfarenhet bildar framgångsrika team där alla förväntas ta stort eget ansvar för arbetsuppgifterna. Arbetslagen leds av våra två kyrkogårdsföreståndare.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter som förekommer på en kyrkogård i form av att underhålla och sköta om planteringsytor, klippa gräs och häckar, plantera blommor och andra växter, gräva rabatter, rensa ogräs, räfsa löv, liksom gravgrävning. I arbetet ingår att använda de arbetsfordon som vi har i verksamheten.

Arbetet på en kyrkogård är omväxlande, både över året och under en arbetsvecka. Du bör tycka om att arbeta ute i alla väder och arbetet kan stundtals vara fysiskt krävande med en del lyft och monotona moment..

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom trädgård och/ eller erfarenhet av arbete inom trädgård, i parkmiljö, på kyrkogård eller liknande. Du kan hantera trädgårdsmaskiner och traktorer. B körkort är ett krav. Du kommunicerar obehindrat på svenska.

Personliga förmågor
Vi söker dig som är social och uppskattar mötet med människor. Du är positiv, initiativrik och handlingskraftig och du är en teamspelare som samtidigt arbetar effektivt under eget ansvar. Du är noggrann och vill att det ska se snyggt och välvårdat ut oavsett om du rensar rabatter eller klipper gräsmattor. Arbetet på en kyrkogård är omväxlande med varierande uppgifter under arbetsveckan.

Att arbeta på en begravningsplats innebär att man träffar människor i sorg, vilket måste kunna hanteras på ett respektfullt sätt.

Villkor
Varaktighet säsong 2019 med heltidstjänstgöring. Vi följer Svenska kyrkans avtal. Individuell lönesättning.

Vi har flexibel arbetstid må–fre kl 6.00–18.00

Vill du veta mer?
Kyrkogårdsföreståndare Wilhelm Landréus, tfn 08-505 513 72 och Rose-Marie Ederlöv, tfn 08-505 513 76.

Välkommen med din ansökan

Vi tar emot din ansökan via epost: sollentuna.jobb@svenskakyrkan.se och vill ha den senast 190131. Intervjuer kommer att ske löpande.