Kyrkor och lokaler

Du kan välja mellan 6 kyrkor och kapell för dop i Sollentuna församling. Kyrkorna har lokaler lämpliga för dopkalas, antingen i kyrkobyggnaden eller i ett församlingshem nära kyrkan.

Här kan du läsa mer om våra kyrkor och lokaler. Du kan titta dig omkring i kyrkorummet virtuellt och även se bilder av lokaler som är lämpliga för dopkalas.

Vid dop får Sollentunabor låna lokal för dopkalas utan kostnad.(I mån av plats)
För övriga 500 kr.

Dop i Sollentuna kyrka

Välkommen att boka dopet i nyrenoverade Sollentuna kyrka! Du kan också boka dopgudstjänst i Stillhetens kapell. Det finns gott om trevliga lokaler för dopkalas i församlingshemmet S:t Larsgården.

Dop i S:t Eriks kyrka

S:t Eriks kyrka ligger centralt i Södra delen av Sollentuna med fantastiskt utsikt över Edsviken. Kyrkan har mysiga lokaler i källaren med plats med ungefär 45 gäster.

Dop i Silverdalskapellet

Silverdalskapellet har en spännande arkitektur med mycket ljus och högt i tak. Silverdalssalen ligger lika i närheten av kapellet och har plats till 80 sittande gäster.

Dop i Kummelby kyrka

Kyrkorummet har högt i tak, modern utsmyckning och ljusinsläpp genom vackra fönsterglas. Elisabetsalen, som ligger i samma byggnad, har plats med 70 gäster.

Dop i Edsbergskyrkan

Kyrkans kubformade kyrkorum gör att dopgästerna kan följa allt som händer under dopgudstjänsten. Församlingssalen i kyrkan rymmer 80 gäster.

Dop i Turebergskyrkan

Beläget mitt i Sollentuna centrum. Byggnaden rymmer ett stort, modernt kyrkorum.