Engagerad kyrkomusiker

Vi söker dig som vill jobba med barn och ungdomskör, som häktesmusiker, med kyrkliga handlingar och gudstjänster.

Är du en körledare med hjärta för barn och ungdom och vill vara med i arbetet med att driva och vidareutveckla vår musikaliska verksamhet i Svenska kyrkan Sollentuna? Hos oss finns nu en spännande och viktig tjänst ledig som kyrkomusiker i Turebergskyrkan kombinerad med häktesmusiker i Sollentuna. För uppdraget söker vi dig som verkligen brinner för musik i alla dess former och för att göra skillnad för människor. I gengäld erbjuder vi en mångfacetterad och kreativ miljö där du får utrymme att utveckla och påverka på riktigt. Välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
Svenska kyrkan Sollentuna är beläget någon mil norr om Stockholm och är en av Sveriges största församlingar med närmare 40 000 medlemmar. Turebergskyrkan likaväl som häktet ligger alldeles intill Sollentuna pendeltågstation och trevliga Sollentuna centrum. I församlingen arbetar totalt cirka 100 personer i många olika yrken. Församlingen har ett övergripande hållbarhetsperspektiv och arbetar aktivt för allas bästa i samhället. Vi tror på rättvisa, ett hållbart samhälle och varje människas lika värde.

Vi är ett ambitiöst och strukturerat gäng som tar vårt uppdrag på största allvar. Samtidig har vi ett informellt arbetssätt och har väldigt roligt tillsammans.

Om tjänsten
Turebergskyrkan har en stor körverksamhet med flera barnkörer, gospelkör, kyrkokör och må-bra-kör. Körerna ger konserter, både var för sig och tillsammans, samt medverkar aktivt och regelbundet i vårt gudstjänstliv.

Du kommer huvudsakligen arbeta med barn- och ungdomskör, kyrkliga handlingar och gudstjänster.

Av tjänsten är 20 procent förlagd till häktet i Sollentuna. Som häktesmusiker medverkan du såväl på gudstjänst som vid enskilda möten med de intagna. Dessa möten består av samtal och musik i olika former, beroende på den intagnes önskemål.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har musikalisk bredd, ett eget driv, och trivs att ingå i team. Som lägst har du en kantorsexamen. Det är viktigt att du är inkännande och flexibel. Du har också lätt för att kommunicera samt har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Andra språk är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder en mångfacetterad och kreativ miljö där du får utrymme att skapa och påverka på riktigt. Du får stort utrymme för eget ansvar, hög tillit till din kompetens och förväntningar på resultat. Att dessutom få arbeta i en värdestyrd organisation där vi gör skillnad för människor- det är häftigt!

Vår vision är: Var dag med Gud.

Förutom själva arbetsuppgifterna så har vi goda personalförmåner och våra medarbetare trivs verkligen hos oss (vilket du kan läsa i vår medarbetarenkät). Vi följer svenska kyrkans avtal vilket på många sätt är generöst. Självklart vill vi underlätta för att du ska kunna kombinera ditt arbete med privatliv.

Villkor och omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100 %. Sollentuna församling följer Svenska kyrkans kollektivavtal. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vill du veta mer
Kontakta: Karin Runow, kyrkomusiker: Karin.Runow@svenskakyrkan.se eller
Robert Thysell, distriktschef: Robert.Thysell@svenskakyrkan.se

Välkommen med din ansökan!
Vi tar emot din ansökan via epost: sollentuna.jobb@svenskakyrkan.se och önskar den senast 20190331. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.