Rabattskötsel

Sköt graven själv eller låt oss på kyrkogården sköta den.

Beställa skötsel
Du kan välja att ta hjälp att sköta din grav av Kyrkogårdsförvaltning genom 2 alternativ; gräsklippning runt sten och rabatt eller rabattskötsel (ink. gräsklippning)

Vid rabattskötsel ingår bl.a jordförbättring, rensning av ogräs och luckring ca 5 gånger/säsing, kantklippning samt gräsklippning. För mer info - läs våran broschyr "Plantering och skötsel".

Blommor
Med avtalet "Rabattskötsel" finns även möjligheten att beställa blommor till gravrabatten. Det finns olika blomsterpaket att välja på samt olika storlekar på paketen beroende på din gravrabatts yta.

Utöver paketen kan du köpa påskliljor, ljung samt styckvisa vinterdekorationer.

För beställning utav rabattskötsel och övriga tillägg, vänligen kontakta Kyrkogårdsexpeditionen eller posta/mejla in våran beställningsblankett som finns att skriva ut nedan.

Rabattskötsel 500 kr per år
Gräsklippning 260 kr per år

Se våra beställningsblanketter för mer info ang. priser och utbud
Plantering och skötsel
Beställningsblankett Skötsel blommor och dekorationer

För dig som redan har ett pågående rabattskötselavtal och endast vill komplettera med blommor och dekorationer, se nedan blankett.
Beställningsblankett blommor och dekorationer

Kyrkogårdsexpeditionen
Gravsättningar av urna och övriga kyrkogårdsärenden
Tfn: 08-505 513 16