Boka dopet digitalt

Välkommen till dop i Sollentuna församling! Du hittar en länk till lediga tider lite längre ner på sidan.

Här kan du själv boka tid för dop i Sollentuna kyrka, S:t Eriks kyrka och Silverdalskapellet.

Önskar du boka dop i Edsbergskyrkan, Kummelby kyrka eller Turebergskyrkan, kontakta bokningen så hjälper vi dig hitta en tid.

☎️BOKNINGEN I SOLLENTUNA FÖRSAMLING
Telefon bokningen: 08-505 514 00

Måndagar kl. 09.00-15.00  Lunchstängt mellan kl. 12.00-13.00
Onsdagar kl. 09.00-15.00  Lunchstängt mellan kl. 12.00-13.00
Torsdagar kl. 09.00-15.00  Lunchstängt mellan kl. 12.00-13.00
Tisdagar och fredagar är det ingen telefontid.

Infaller helgdag på en vardag så är bokningen stängd.

Du kan också mejla till, så svarar vi så fort vi har möjlighet:
sollentuna.bokning@svenskakyrkan.se

Här på hemsidan kan du också titta på lyssna på doppsalmer, titta på lokaler för dopkalas om det skulle vara aktuellt och titta på dopklänningar som församlingen lånar ut.

Fira med dopkalas?
Om du ska ha dopkalas i anslutning till dopgudstjänsten, behöver du boka en egen lokal för detta. Lokal för dopkalas kan läggas till när du bokar kyrka. När du klickar på ”Hitta lediga tider” får du upp en lista med datum, kyrkor och tider. Om det står ”Lokal för dopkalas finns tillgänglig” i ett sökresultat, finns lokalen som tillval när du fyller i bokningsformuläret.

Vid dop får Sollentunabor låna lokal för dopkalas utan kostnad(i mån av plats).
Övriga 500 kr.

Kontakta oss om du har några frågor: 08-505 514 00  sollentuna.bokning@svenskakyrkan.se

Vi har öppenförskola, babyrytmik mm

Vill du prenumerera på församlingens nyhetsbrev

Hittar du ingen tid som passar?

Om du inte hittar en tid som passar i den kyrkan du föredrar, eller om du helt enkelt föredrar att boka genom att ringa, når du bokningen på 08-505 513 40. Vi hjälper dig så gott vi kan. Du kan naturligtvis också mejla sollentuna.bokning@svenskakyrkan.se en förfrågan.

Om du har speciella önskemål, till exempel om du vill ha en präst du har haft kontakt med förut och som kanske finns i en annan församling, kan du skriva detta i textrutan i bokningsformuläret. Om du vill genomföra dopet på en annan plats än i kyrkan, kan du antingen ringa 08-505 514 00 eller fylla i ett formulä

Mer om bokning via hemsidan

Du bokar datum, tid, kyrka och eventuellt lokal för dopkalas på hemsidan. När du har genomfört bokningen får du ett mejl med en preliminär bekräftelse. Den slutgiltiga bekräftelsen kommer första vardagen efter bokningen. En präst kontaktar dig i god tid innan dopet och stämmer av en tid för dopsamtal.

LOKAL FÖR DOPKALAS

Du kan också lägga till lokal för dopkalas, vare sig du vill ordna med maten själv eller tar hjälp av en cateringfirma. Alla lokalerna har kök med faciliteter som kyl, frys, spis, porslin och diskmaskin, även om de varierar i storlek.

Här får du veta mer om olika kyrkor och lokaler

Vid dop får Sollentunabor låna lokal för dopkalas utan kostnad.(I mån av plats)
För övriga 500 kr.

DOPKLÄNNING

Samtliga kyrkor har dopklänningar att låna ut. Lån av dopklänning är även det ett tillval du gör när du bokar dopet. Mer information och bilder av dopklänningarna hittar du här

Doppsalmer

Här kan du lyssna på ett antal vackra doppsalmer.

Vad kostar det att döpa?

Dopet är kostnadsfritt inom Svenska kyrkan oavsett vilken församling man väljer att ha dopet i.

Vill du boka vigsel, begravning, gravsättning eller prata med oss om andra saker? Då kan du kontakta oss.