Har du kommit till Sverige från Ukraina eller annat land?

Välkommen till våra kyrkor i Kullavik, Släp och Vallda!

Vi har Gudstjänster/mässa, öppen kyrka - tända ljus (bibel på ukrainska finns i kyrkan) och café finns i Kullavik. Möjlighet till samtal finns (tolk vid behov).

Det finns lekplatser vid våra kyrkor dit barn är välkomna.

Här finns det något för alla åldrar, ung som gammal. Vi har verksamheter där föräldrar och barn tillsammans kan vara med på sång, rytmik och fika.

Buss: Västtrafik linje 720.

Kullavikskyrkan kontaktpersoner:
Katarina Johansson, präst, tel: 031-788 73 03,
katarina.johansson2@svenskakyrkan.se
Christina Ingmyr, diakoniassistent, tel: 031-788 73 05
christina.ingmyr@svenskakyrkan.se

Släps kyrka kontaktpersoner:
Jenny Magnusson, präst, tel: 031-788 73 01
jenny.magnusson2@svenskakyrkan.se
Eva Montelius, diakon, tel: 031-788 73 04
evelyne.montelius@svenskakyrkan.se

Vallda kyrka kontaktpersoner:
Robin Zieseniss, präst, tel: 0300-32 35 62
robin.zieseniss@svenskakyrkan.se
Lise-Lott Claesson, diakon, tel: 0300-32 35 63
lise-lott.claesson@svenskakyrkan.se

Kullavikskyrkan

Välkommen till Kullavikskyrkan. En öppen kyrka med kärlek, glädje och plats för hela människan!

Släps kyrka

Välkommen till Släps kyrka i Särö! Här finns en öppen gemenskap med plats för hela livet omgivet av en vacker miljö. Med rum från lekplatsens liv och rörelse till kyrkans stillhet.

Vallda kyrka

Välkommen till Vallda kyrka! Här finns verksamheter för alla åldrar, stort engagemang och härlig gemenskap – för dig!

Språkcafé

Onsdag kl. 13.00-15.00 med start 25 januari. För boende på Bukärrsgården.

Våra lekplatser

Du är som alltid välkommen att besöka våra lekplatser. På alla tre lekplatser finns klätterställning, rutschkana, gungor och sandlåda. I Släp finns även grillplats. I kyrkan kan ni tända ett ljus och se er omkring en stund. Vi ses!

Café Bryggan i Kullavikskyrkan

Här kan du ta en kopp gott kaffe, en fika eller en lunch. Öppettider måndag & torsdag kl 10-16, tisdag kl 10-17.30, onsdag kl 13-16 och fredag kl 10-13.

Öppen förskola, 0-6 år

Måndagar kl. 9.30-12.00 i Kullavikskyrkan.