Café Bryggan i Kullavikskyrkan

Café Bryggan är en naturlig mötesplats för Kullaviksbor och besökare. Här kan du ta en kopp gott kaffe, en fika eller en lunch. Öppettider måndag & torsdag kl 10-16, tisdag kl 10-17.30, onsdag kl 13-16 och fredag kl 10-13. Café Bryggan gästas nästan varje torsdag av någon föreläsare eller så bjuds det på musik. Se program!

Café Bryggan i Kullavikskyrkan

Veckans meny och öppettider hittar du här: https://www.facebook.com/Kullavikskyrkan

Vårens caféprogram 2024

18 januari - Christer Borg berättar och visar bilder från sitt liv som bl a Missonspastor.

25 januari - Stina Åstrand och Maria Raffai sjunger och spelar. När vår kock Stina inte lagar mat så sjunger hon i den världsberömda kören Solid Gospel som turnerat världen runt och ofta setts i tv.

1 februari - Britt-Marie och Olle Jacobsson berättar och visar bilder från sin spännande resa upp till Nordligaste Sverige, Norge och Finland.

8 februari - Maria Blåberg och X sjunger och spelar vår käraste musikallåtar.

15 februari - Inget program, bara lunch.

22 februari - Brittmo Bernhardsson berättar om Kal & Ada, Göteborgshistoria varvat med musik och vitsar.

29 februari - Jan-Erik Karlzon, mannen bakom Jag vill vara din Margareta och flera andra stora hits kommer hit och sjunger, spelar och bjuder på en lite vits.

7 mars - Vardagsropodden med Maria Blåberg & Tomas Philipson

14 mars - Gubbröra

21 mars - Kören Vox med Åsa Winald

28 mars - Skärtorsdag Christer Borg berättar om påsken

4 april - Morgan Bråse, Bråses Sillhistoria genom 6 generationer Klädesholmen

11 april - Hällesåkers spelmanslag

18 april - Stina Backede, Särö berättar om sina böcker

25 april - Sciffl¨n Such

2 maj - Christer Borg berättar om sitt liv bl a som missionspastor.

9 maj - Kristi Himmelfärdsdag – stängt

16 maj - Åsa Winald sjunger med ackompanjemang

23 maj - Sång och musik med Brynolf & Gaestadius

30 maj - Körskôj

Café Bryggan
- en brygga mellan människor

Det är både gott och roligt att ha ett café mitt i kyrkan! Det kunde förstås varit anledning nog att dra igång hela bygget - men det finns en större vision bakom.
Vi vill att Kullavikskyrkan ska vara en självklar mötesplats i Kullavik. Där alla som bor här känner sig välkomna. Att kunna komma hit med vänner för en lunch och se kyrkan som ett extra vardagsrum – det blir en brygga mellan människor i Kullavik och mellan människor och kyrkan mitt på torget.
Vi är jätteglada för att vi har så mycket verksamheter - allt mellan zumba och bibelstudier, mellan babycafé och kören Gubbröra. Vi hoppas att Caféet också ska bli en mötesplats – en brygga – mellan olika grupper. Där olika åldrar, verksamheter skratt och allvar får mötas och blandas på ett härligt sätt!
Nytt för i höst är att vi kommer fira gudstjänster på vardagar. Morgonbön och lunchbön varje vardag och kvällsandakt ett par gånger i veckan. Ibland en enkel bön, eller stilla musik och ibland stort pådrag med dragspel och önskepsalmer!
Men – hur vi än försöker beskriva stämningen, gemenskapen och värmen med ord – så blir det aldrig riktigt lika bra som att uppleva det. Kom hit och testa själv! Då får du känna doften av kaffe och nybakat, smaka vår nya lunchbowl och skratta och prata tillsammans med oss. Vi tror att du kommer gilla det! Välkommen till oss!

Välkommen!