Foto: Alex Giacomini

Konfirmation

Vad är viktigt för dig? Vad tänker du på? Vem bryr sig? Du är inte ensam att fundera över livet! Tillsammans med dig funderar vi över dessa och andra frågor under din konfirmationstid. Du är välkommen vare sig du tror eller tvivlar. Tillsammans med andra får du upptäcka och uppleva, lära och leka.

Du är inte ensam om att fundera över livet

Vad är viktigt för dig? Vad tänker du på? Vem bryr sig? Vem kan jag lita på?

Sandvikens pastorat och Ovansjö-Järbo pastorat samarbetar för att kunna ge dig så bra konfirmationstid som möjligt. Det kostar ingenting att konfirmeras. Är du inte döpt kommer det att ske innan du konfirmeras.

Ovansjö-Järbo pastorat

En grupp, två inriktningar!

Tillsammans med gamla som nya vänner så upptäcker vi, och samtalar om livet och den kristna tron. Här finns plats för allt mellan himmel och jord! Träffarna är gemensamma, men på lägren får du välja vilken inriktning du vill ha:

Gaming: Vi kommer att ha LAN med gaming i kyrkan samt åka på DreamHack Summer 2024

Upplevelse: Vi kommer att ge oss i kast med alla möjliga upplevelser från ZipLine till vandring

Svårt att välja? Anmäl dig så hjälper vi dig välja när vi ses på första träffen!
Start: 30 sep. kl 12-17 på Birgittagården i Kungsgården
Kontakt: Mattias Larsson
sms: 072-506 78 22
e-post: mattias.larsson@svenskakyrkan.se
Anmäl dig genom att klicka här!

Sandvikens pastorat

Här är även länk till mer infromation om konfirmationsgruppen i Sandviken. Du kan alltid anmäla dig till den konfirmandgrupp du vill vara med i, oavsätt vart du bor eller är skriven.

Anmälan till Sandvikens konfirmation

Här kan du läsa mera om konfirmation

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.