Ungdomsgruppen i Längbro

Vad händer efter konfirmationen? Vart tar man vägen då? Vi erbjuder dig som är ung en mötesplats.

Ungdomsgruppen riktar sig till dig som är 15 år och äldre. I gruppen kan du finna gemenskap i olika aktiviteter som till exempel bowla, gå på gudstjänst, fika, leka, laga mat, bara vara och mycket mer! Varje träff börjar med kvällsmässa 18.00 i Längbro kyrka och fortsätter sedan kvällen fram till 20.00 i Längbro församlingshem.

Program vt. 2024
3/4  Bara vara kväll
10/4 Filmkväll ”Noah”
17/4 Bakarkväll
24/4 Pysselkväll
1/5 Ingen ungdomsgrupp
8/5 Program kommer
15/5 Program kommer
22/5 Kahoot-kväll
29/5 Program kommer
5/6 Lek och grill i Längbroparken

Unga ledare
Du behövs! Som ung i församlingen kommer du med nya perspektiv och med ny kraft i det befintliga arbetet. Det finns flera verksamheter att engagera sig i som till exempel i våra konfirmandgrupper. Alla som vill engagera sig som unga ledare erbjuds att gå en ledarutbildning och som finns i fler steg.

Andra sätt att engagera sig
Du är viktig! Vi vill vara fler delaktiga i församlingsarbetet. Till exempel kan man koka kyrkkaffe, bära ljus eller läsa text i gudstjänsten och mycket mer!

Längbro församling

– din kyrka på väster i Örebro. Strax intill Karslundsskogen och den vackra naturen, men samtidigt med ena foten i stadsbyggelsen på väster – där hittar du Längbro församling i Örebro. Längbro är en mötesplats för alla! Här kan t. ex. barnen leka i våra fina grönområden och i vår lekpark. Men miljön inbjuder också till en stund av stillhet. Varmt välkommen hit!

Hbtqia+ och kristen tro

Svenska kyrkan ska vara en inkluderande kyrka där hbtqia+-personer ska känna sig trygga och välkomna. Därför arbetar vi aktivt för att lyfta frågor om hbtq och kristen tro, lokalt här i Örebro. Kolla in allt vi gör!

Längbro församling

Adress:
Församlingsvägen 4,
(informationsservice, öppet mån-fre 9-16)
E-post: langbro.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Längbro församling

Till Längbro församling på Facebook

Församlingens kyrkor: