Foto: Johanna Sjölin

Sittgympa i Adolfsbergs kyrka måndagar kl 14

Nya gympare är välkomna när som helst under terminen! Vårterminen pågår 8/1-27/5. Välkommen till vårt härliga gympa-gäng!

Hur populär som helst och inte alls slött och slappt, om du trodde det. Vi kallar vår sittgympa för lättgympa. Den hjälper stela leder att bli mjukare och rörligare. Gymnastiken håller på i cirka 45 min. Du väljer själv hur hårt du vill ta i, men musiken håller takten. Därefter samlas vi vid kaffebordet.

Sittgympan, som drivs av ideella krafter i församlingen, leds av Ulrika Rehnberg och vi håller till i Adolfsbergs kyrkas församlingshem.

Känn dig varmt välkommen in i vårt glada gäng! Du behöver inte anmäla dig innan, det är bara att dyka upp! Frågor: Ulrika Rehnberg 070-442 59 29

Välkommen!

Tre små tjejer hoppar hage utomhus.

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling ligger i södra Örebro och är en del av Svenska kyrkan i Örebro pastorat. I församlingen finns plats för liv, hopp och tro i gudstjänst och vardag. Här finns utrymme för möten, utmaningar, kraft och växande.

Träffpunkt Nyfiket Adolfsbergs kyrka våren 2024

Välkommen till Adolfsbergs kyrka där Församlingskåren bjuder in till café-träffar kl. 14.00-16.00 varannan tisdag med fikaservering och trevliga lotterier.

Vuxna Adolfsbergs kyrka

Här kan du läsa mer om våra grupper som riktar sig till vuxna: Sittgympa, Träffpunkt Nyfiket, Adolfinakören för daglediga, retreat, församlingsråd, lediga uppdrag och massa annat gott och blandat!