Foto: Karin Maltén

Öppen förskola i S:t Mikaels kyrka

Vi träffas i kyrkans undervåning på måndagar kl 9.30-12.00. Terminen pågår vecka 3-19 Stängt vecka 7, 8 samt vecka 14.

Öppen förskola ger dig och ditt barn möjlighet att leka, busa, pyssla, fika och hänga med andra barn och föräldralediga vuxna!
Hos oss i S:t Mikaels kyrka finns pysselrum, bollhall & lekrum. Sångstund och mackfika. Micro finns om du vill värma egen mat.

Välkommen!

Kontakt:

Helena Björk, 019 15 47 64
helena.bjork@svenskakyrkan.se

Gudstjänst med små och stora i S:t Mikaels kyrka

Ungefär en söndag i månaden är det gudstjänst med små och stora i Mikaels församling, Örebro.

Himmel & pannkaka! En familjekväll i S:t Mikaels kyrka

Vi ses varannan onsdag i S:t Mikaels kyrka. I kyrksalen får hela familjen uppleva bibelns berättelser på ett annorlunda sätt. Det blir sång, bön och drama. Sedan äter vi kvällsmat tillsammans – pannkakor, sylt och grädde. Mums!

Söndagsskola i S:t Mikaels kyrka

Under gudstjänsttid kl 10.00-11.00 på söndagar i S:t Mikaels kyrka finns söndagsskola för barn från tre år och uppåt. I söndagsskolan får barnen möta söndagens tema på ett lekfullt och kreativt sätt, anpassat efter barnens ålder. Ingen föranmälan krävs - kom och var med!

Barnens kyrkklubb i S:t Mikaels kyrka

Gå med i församlingens brevklubb! Den är för barn mellan 4-6 år och kommer alldeles gratis hem till din brevlåda. Enkelt och roligt!

Mikaels församling

Adress:
S:t Mikaels kyrka
Hjärstavägen 33
mikaels.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Mikaels församling

Till Mikaels församling på Facebook

För bokningar och frågor ring:

Informationsservice: 019-15 45 00
(Öppet mellan kl. 9–16 varje helgfri vardag. Lunchstängt kl. 12–13).

För kontakt med Mikaels församlingsexpedition ring:
Anne-Marie Östberg 019-15 47 42
Ulrika Sövig, 019-15 47 47

Församlingens kyrka:
S:t Mikaels kyrka

Kyrkan är öppen:
Måndag-torsdag 8.30-14.30
och under följande gudstjänsttider:
Onsdagar 8.30 Morgonbön
Torsdagar 18.30 Veckomässa