Samtalsgrupp om sorg för dig som är mitt i livet

Nyhet Publicerad Ändrad

Är du mitt i livet och har förlorat en nära anhörig? Nu finns en samtalsgrupp just för dig. Gruppen träffas i Örebro.

I oktober 2022 startade Svenska kyrkan Örebro för första gången en grupp för dig som mitt i livet (ca 30–50 år) förlorat en nära anhörig. Det är en mötesplats med samtal om sorg och saknad när livet på ett sätt måste fortsätta som vanligt, med stress och press att klara allt ensam.

Nya grupper kommer att startas kontinuerlig - det finns en efterfrågan på att få vara med.

Mer information och anmälan

Du anmäler dig genom att kontakta Anna Maria Armö, komminister, på e-post annamaria.armo@svenskakyrkan.se  eller 019-15 46 42.

Vid anmälan hanteras dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i Svenska kyrkan Örebro pastorat.

Samtal och stöd

Här hittar du information om olika former av samtal och stöd som finns inom Svenska kyrkan i Örebro. Du är alltid välkommen att kontakta en präst eller diakon i din församling.

Foto på tom bänk under träd. Speglar sidans ämne: När någon nära dör, sorgegrupper.

När någon nära dör – Svenska kyrkans stöd- och sorgegrupper

Att få dela tankar och känslor med andra som är i samma situation kan göra din sor­g lättare att bära. Därför har Svenska kyrkan sorgegrupper i Örebro där du som mist en anhörig får hjälp att bearbeta din sorg tillsammans med andra.