Foto: Syda Productions /Shutterstock

Drop-in-vigsel i Örebro 2024

Nyhet Publicerad Ändrad

2024 bjuder Svenska kyrkan Örebro pastorat in till drop-in-vigsel i Örebro vid flera tillfällen: Närmast är skottdagen torsdagen den 29 februari i S:t Nicolai kyrka och lördagen den 1 juni i Almby kyrka. Välkomna att göra slag i saken!

Går ni i giftastankar? Kom till skott på skottdagen! Eller precis efter Alla hjärtans dag eller kanske på försommaren. Svenska kyrkan bjuder in till drop-in-vigsel vid tre tillfällen i vår.

Drop-in betyder att ingen bokning behövs, det är bara att dyka upp. Svenska kyrkan ordnar med präst, musiker, vittnen och festligt tilltugg efter vigseln.

Det enda som krävs är en giltig hindersprövning från Skatteverket, en ring och att minst en av er är medlem i Svenska kyrkan. Kom och gör slag i saken!

Drop-in-vigsel i Örebro 2024

Angelina Backman hälsar välkommen till drop-in-vigsel. Foto: Cathrine Gustavsson

Du kanske också är intresserad av:

Två vigselringar.

Boka vigsel i Örebro

Går du i giftastankar? I de åtta församlingarna i Örebro pastorat finns över 15 kyrkor och kapell. Här kan du välja tid och plats för bröllop och boka direkt på webben. En kyrklig vigsel kan vara både liten och intim eller innebära stor fest, det är helt upp till er. I vår värld är nämligen både kärleken och vigseln gratis.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Boka dop i Örebro

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett ålder på den som döps. Här kan du välja tid och plats för dop i någon av våra kyrkor och kapell. Bokning går att göra direkt på webben.