Foto: bigfoto.com

Någon att prata med... i Olaus Petri församling

Kostnadsfria samtal med präster och diakoner i Örebro Olaus Petri församling.

Ibland händer det saker i våra liv som gör att vi behöver någon att tala med. Ibland dyker det upp tankar om livets mening och mål. Detta är mänskligt och naturligt.

Du är då välkommen att vända dig till oss med dina tankar och frågor. Vi som står till din tjänst är diakoner och präster i Olaus Petri församling. Samtalen sker under tystnadsplikt och är kostnadsfria.

Du är välkommen att ringa eller skriva och bestämma tid med någon av oss.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Samtal och stöd

Här hittar du information om olika former av samtal och stöd som finns inom Svenska kyrkan i Örebro. Du är alltid välkommen att kontakta en präst eller diakon i din församling.

Diakoni i Olaus Petri

Vi vill finnas till för dig som på olika sätt behöver stöd i din livssituation. Det kan ske på olika sätt, enskilt eller tillsammans med andra.

Olaus Petri församling

– kyrkan på norr i Örebro!

Församlingens förbön

Vill du att vi skall be för dig eller någon annan? Det gör vi gärna.  Genom att fylla i formuläret nedan får vi din önskan om förbön. Av respekt för den personliga integriteten kommer vi inte att nämna namnet på den person som förbönen gäller.

Be för mig vid nästa gudstjänst

Varje gudstjänst ber vi till Gud. Om du vill så ber vi gärna för dig.
Kom ihåg att markera om du vill vara anonym.

Olaus Petri församling

Adress:
Olaus Petri kyrkogata 4,

Telefon: Informationsservice 019-15 45 00 Här kan du läsa aktuella öppetider.

E-post: olauspetri.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Olaus Petri, ring 019-15 46 61.

Kontaktlista med alla medarbetare i Olaus Petri församling

Länk till: Olaus Petri församling på Facebook
Olaus Petri församling på Instagram
Olaus Petri församlings Youtubekanal

Olaus Petri kyrka
Storgatan 40, Örebro
Kyrkan är öppen tis, ons, fre kl. 10–15, tors kl. 10–18 samt under helgerna i samband med gudstjänst

Mässa:
Söndag kl 10 Högmässa.
Onsdag kl. 7.30, torsdag kl. 18.
Bönegrupper:
Vardagar utom onsdag kl. 8. morgonbön
Måndag kl. 18 bönegrupp för föräldrar
Onsdag kl.10 Hannagruppen

Plan över kyrkan (pdf)

I Olaus Petri församling bor drygt 25.600 personer (april -22). Den är belägen i norra Örebros centralare delar. Församlingen ligger inom Örebro kontrakt och Strängnäs stift i Svenska kyrkan.

Läs mer om Olaus Petri församling