Foto: Magnus Aronson/IKON

Livets riter och fester

Här hittar du allt om bröllop, dop, konfirmation och begravning i Olaus Petri. Hur du bokar, våra festlokaler, brudkronor och dopklänningar.

Dop i Olaus Petri

Välkommen att boka dop i Örebro Olaus Petri församling, här kan du läsa hur det går till och vad vi kan erbjuda dig som vill bli döpt eller döpa ditt barn.

Vigsel och bröllop i Olaus Petri

Att gifta sig – vigas – ingå äktenskap – är ett sätt att visa att man säger ja till varandra och ett liv tillsammans. Välkommen att boka vigsel och bröllopsfest i Örebro Olaus Petri församling, här kan ni läsa hur det går till och vad vi kan erbjuda er som brudpar.

Hyra lokal i Olaus Petri

I Olaus Petri församling finns tre lokaler för uthyrning i samband med dop, vigsel/bröllop och begravning: Stora salen och Lilla salen för de större kalasen samt Puben och Cafét för det mindre. Här kan du läsa mer om och se bilder på lokalerna

Dopträdet i Olaus Petri

Ett sätt att uppmärksamma alla de dop som sker i vår församling

Brudkronorna i Olaus Petri kyrka

Kanske planerar ni bröllop i år? Här i Olaus Petri har vi inte mindre än tre vackra brudkronor som vi gärna lånar ut till dig som ska gifta dig i vår kyrka.

Dopdräkterna i Olaus Petri

I Olaus Petri har vi nio olika dopdräkter som som vi gärna lånar ut till dig som ska döpa ditt barn i vår kyrka. I olika storlekar från 50-122cl. Både dopklänningar och byx-set. Sex av dräkterna är unika, sydda i återbrukad textil speciellt för Olaus Petri församling.

Olaus Petri församling

Olaus Petri kyrkogata 4,

Telefon: Informationsservice 019-15 45 00 Här kan du läsa aktuella öppetider.

E-post: olauspetri.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Olaus Petri, ring 019-15 46 61.

Kontaktlista med alla medarbetare i Olaus Petri församling

Länk till: Olaus Petri församling på Facebook
Olaus Petri församling på Instagram
Olaus Petri församlings Youtubekanal

Olaus Petri kyrka
Storgatan 40, Örebro
Kyrkan är öppen tis, ons, fre kl. 10–15, tors kl. 10–18 samt under helgerna i samband med gudstjänst

Mässa:
Söndag kl 10 Högmässa.
Onsdag kl. 7.30, torsdag kl. 18.
Bönegrupper:
Vardagar utom onsdag kl. 8. morgonbön
Måndag kl. 18 bönegrupp för föräldrar
Onsdag kl.10 Hannagruppen

Plan över kyrkan (pdf)

I Olaus Petri församling bor drygt 25.600 personer (april -22). Den är belägen i norra Örebros centralare delar. Församlingen ligger inom Örebro kontrakt och Strängnäs stift i Svenska kyrkan.

Läs mer om Olaus Petri församling