Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Körer, Edsberg och Mosjö-Täby

Kolla in här för mer information om körerna i våra två församlingar...

Sjung till Herrens ära, sjung en ny sång, sjung hans lov över hela jorden.

Jesaja 42:10

Mosjökören, Mosjö-Täby församling

Välkommen att vara med i Mosjökören! Kolla in här för mer information! Vårterminen startar den 18 februari!

Dal Segno kören

Kyrkokören Dal Segno i Edsberg

Dal Segno övar i Edsberg på tisdagar kl.19.00-21.00. Vårterminen startar den 23 februari.

Musikmässan Mosjö Con Takt i Mosjö kyrka 7/4 Tema: Sinéad O'Connor - Mosjökören och Julia Tengmer

Sinéad O’Connor blev bekant för omvärlden när hon under MTV:s glansdagar på 90-talet tittade rakt in i kameran och sjöng ”Nothing compares 2U”. Sedan dess har hennes liv innehållit mycket både innanför och utanför strålkastarljuset. I samband med hennes tragiska bortgång sommaren 2023 bestämde vi oss för att uppmärksamma hennes musik och person i Mosjö kyrka. Julia Tengmer är kvällens solist och ackompanjeras bl.a. av sin make Emil på gitarr. Joakim Arenius har gjort arrangemang och leder kören. Söndag kvällens musikmässa är upptakt för veckan VÅGA PRATA (se separat program).

Kom med och sjung i Svenska kyrkans stora Gospelfestival i Örebro 30 maj-1 juni

Välkommen med på gospelfestival i Örebro torsdagen den 30 maj till lördagen den 1 juni. Kom med som kör eller som enskild sångare. Svenska kyrkans kör Mosjökören är värdkör och från England kommer kören All For One Choir.

Häng med på Svenska kyrkans Gospelresa till England 7-13 augusti

Välkommen med på gospelresa till England 7-13 augusti 2024. Den är en del av och fortsättning på gospelfestivalen i Örebro den 30 maj - 1 juni. Kom med som kör eller som enskild sångare. Grundstomme är Svenska kyrkans kör Mosjökören med sin ledare Joakim Arenius.

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Edsberg och Mosjö-Täby är två församlingar i sydvästra delarna av Örebro pastorat. Här finns levande landsbygd, medeltida kyrkor och engagerade församlingsbor som ger plats för gudsmöten i vardag och fest. Välkommen in!

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Postadress:
 Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar,
Prästgårdsvägen 34

Här hittar du våra besöksadresser

Telefon: 019-15 45 00 (Informationsservice, öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt kl. 12–13) . För avvikande öppetttider se här

E-post: edsbergs.mosjo-taby.forsamlingar@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar