Grabbfrukost i Längbro!

Vi siktar även i höst på ett glatt humör, spännande föredrag, sång, andakt och en härlig gemenskap.

FREDAG 09.00
Längbro församlingshem
Kaffe/te och macka finns till billig peng!

Några av vårens programpunkter:

• 26/1  Per Mellqvist präst Längbro.
  • 2/2    Lotta Bergman diakon Längbro.
  • 9/2    Björn Cedersjö talar över ämnet ”Varför är det så svårt att hålla sams i Mellanöstern?”
  • 1/3    Jens Frandsen fd präst.
  • 8/3     Sören Carlsvärd, ”Frihetskämpen från Vendelsö - Anabaptis men till Sverige”.
  • 22/3   Ulrica Grafe pedagog i Längbro.
  • 5/4     Mattias Falk, präst kommer och berättar om Sjukhuskyrkan.

Varmt välkommen!

Öppet café i Längbro

Vi håller öppet i församlingshemmet onsdagar 14.00-16.00! Dela gemenskap runt fikabordet, eller bara vara över en kopp kaffe i godan ro! Du kan också vara med på stickcaféet, seniorkören och Anders fix och trix under denna tid. För de yngre är det öppen förskola!

Tro och liv - Samtal i gemenskap i Längbro

Varje söndag under året har vi ett tema, en rubrik i kyrkan, det kan vara tex skapelsen, bön, samhällsansvar eller annat som rör livet. I samtalsgruppen får vi mötas kring nästkommande söndags tema och fundera och samtala kring vad detta betyder i våra liv.

Längbro församling

Adress:
Församlingsvägen 4,
(informationsservice, öppet mån-fre 9-16)
E-post: langbro.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Längbro församling

Till Längbro församling på Facebook

Församlingens kyrkor: