Barn & familj i Olaus Petri församling

Här hittar du information om allt för barn och familj i Olaus Petri församling: Söndagsskolan, en presentation av våra nya dopdräkter, Barnkören, Gosskören och Ceciliakören. Samt Trygghetscirkeln - pastoratets kurs för föräldrar.

Söndagsskola

Söndagsskola i Olaus Petri

Välkommen till söndagsskolan i samband med högmässan. Varannan vecka, jämna veckor söndag kl. 10.00 i Olaus Petri kyrka, Storgatan 40, Örebro. Terminsstart söndag 14 januari.

Dopdräkterna i Olaus Petri

I Olaus Petri har vi nio olika dopdräkter som som vi gärna lånar ut till dig som ska döpa ditt barn i vår kyrka. I olika storlekar från 50-122cl. Både dopklänningar och byx-set. Sex av dräkterna är unika, sydda i återbrukad textil speciellt för Olaus Petri församling.

Olaus Petri Barnkör

Kör för barn som är 5–7 år. Onsdagar 17.00–17.30.

Olaus Petri Ceciliakören

Kör för flickor från 8 år. Tisdagar 16.30–18.00.

Olaus Petri Gosskör

Kör för pojkar från 8 år. Torsdagar 16.30–18.00.

Ett barn visar glatt upp en bit ljusblå lera som hen jobbat med.

Gå Trygghetscirkeln i Örebro: föräldrakurs om trygghet och anknytning

Trygghetscirkeln är en satsning från Svenska kyrkan i Örebro – en kostnadsfri föräldrakurs om trygghet och anknytning, för dig som har barn i förskoleåldern. Kursen startar flera gånger per år. Välkommen med din intresseanmälan!

Sommarkollo i Längbro 2015, barn, lek, grupp

Grupper mest för barn

Letar du efter barnaktiviteter i Örebro? Svenska kyrkan har allt från öppen förskola och babymassage till skaparklubbar, pappis, körer och en massa annat kul.

Olaus Petri församling

– kyrkan på norr i Örebro!

Olaus Petri församling

Olaus Petri kyrkogata 4,

Telefon: Informationsservice 019-15 45 00 Här kan du läsa aktuella öppetider.

E-post: olauspetri.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Olaus Petri, ring 019-15 46 61.

Kontaktlista med alla medarbetare i Olaus Petri församling

Länk till: Olaus Petri församling på Facebook
Olaus Petri församling på Instagram
Olaus Petri församlings Youtubekanal

Olaus Petri kyrka
Storgatan 40, Örebro
Kyrkan är öppen tis, ons, fre kl. 10–15, tors kl. 10–18 samt under helgerna i samband med gudstjänst

Mässa:
Söndag kl 10 Högmässa.
Onsdag kl. 7.30, torsdag kl. 18.
Bönegrupper:
Vardagar utom onsdag kl. 8. morgonbön
Måndag kl. 18 bönegrupp för föräldrar
Onsdag kl.10 Hannagruppen

Plan över kyrkan (pdf)

I Olaus Petri församling bor drygt 25.600 personer (april -22). Den är belägen i norra Örebros centralare delar. Församlingen ligger inom Örebro kontrakt och Strängnäs stift i Svenska kyrkan.

Läs mer om Olaus Petri församling