Foto: Alex & Martin/Ikon

Barn och familj, Edsberg och Mosjö-Täby

Öppen förskola och övrig verksamhet för barn och familj i våra församlingar, läs mer här!

Barn och familj i Edsbergs församling

Spädbarnsmassage i Edsbergs församlingshem, ny kurs startar 21 mars

Den här kursen omfattar 5 träffar på cirka 1 timme och vänder sig till dig med barn under 1 år. Vi träffas torsdagsförmiddagar klockan 9.30 med start 21 mars 2024, i Edsbergs församlingshem i Lekebergs kommun. Varmt välkommen att anmäla dig och ditt barn!

Nyhet: Öppet hus för alla åldrar i Edsbergs församlingshem

Nu slår vi ihop två av våra tidigare verksamheter (Öppen förskola och Våffelcafé) och välkomnar alla åldrar till Öppet hus torsdagar klockan 9–12 med start 1 februari. Fika, lek, sångsamling och elva-kaffe.

Barn och familj i Mosjö-Täby församling

Barnens högtid - PÅSK, Mosjö

Söndagen den 17 mars kl 10.00 är barn och vuxna välkomna till Mosjö kyrka. Med barnens delaktighet berättar vi påskens berättelse med hjälp av saker och bilder. Efteråt fikar vi tillsammans inne i kyrkan. Ingen anmälan krävs! Varmt välkomna!

Två bebisar sitter på golvet och leker med en traktor med släpvagn.

Öppen förskola för barn 0-2 år i Mosjö församlingshem

För dig som har hand om små barn, 0-2 år, är det Öppen förskola på tisdagar i Mosjö församlingshem, nedre plan. Vårterminen startar 16 januari!

Öppen förskola i Mosjö-Täby församling

För dig som har hand om små barn och vill komma till en plats för lek och umgänge i en miljö där barnen är i fokus. Vårterminen startar 19 januari!

Kyrkhäng i Mosjö

Vi leker lekar, pysslar, spelar spel och gör blandade aktiviteter utifrån ålder och önskemål. Vi börjar alltid med en samling och avslutar med en liten andakt. En grupp för lågstadiet och en grupp för mellanstadiet. Anmälan!

En barnkör sjunger i ett klassrum.

SONGSTARS, Mosjö-Täby församling

En grupp för dig som är 6 år och uppåt och som tycker det är roligt att sjunga tillsammans med andra. Vi sjunger blandade sånger, övar rytmik och kanske prövar lite instrument. Vi kommer även att medverka i kyrkan vid några tillfällen . Vårterminen startar tisdagen den 16/2 2024. Anmälan!

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Postadress:
 Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar,
Prästgårdsvägen 34

Här hittar du våra besöksadresser

Telefon: 019-15 45 00 (Informationsservice, öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt kl. 12–13) . För avvikande öppetttider se här

E-post: edsbergs.mosjo-taby.forsamlingar@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar