Foto: Jonas Frandsen/IKON

Babycafé, Pappis och Öppen förskola i Almby och Sörby

Välkommen till öppen förskola, babycafé och pappis i Almby församlingshem och Sörbykyrkan i Örebro.

Öppen förskola i Almby och Sörby - Måndagar 9:30-11:30 samt onsdagar 14:00-16:00

För föräldrar med barn i åldern 0-6 år. Med sångstund och fri lek. Enkelt fika finns att köpa. Ingen anmälan behövs.

Måndagar 9:30-11:30 i Almby

Ledare på måndagar är Carina Sandström och Louise Sjönvall.

Onsdagar 14:00-16:00 i Sörby

Ledare på onsdagar är Lisa Sjökvist och Peter Kempe.

Babycafé i Almby - tisdagar 9:30-11:30

För föräldrar med barn 2-12 månader. Med sångstund och fri lek. Enkelt fika finns att köpa. Ingen anmälan behövs. Ledare: Carina Sandström och Peter Kempe.

Pappis i Almby - tisdagar 14:00-16:00

För pappor med barn 0 - 6 år. Enkelt fika finns att köpa. Ingen anmälan behövs. Ledare: Peter Kempe och Per Malmros.

Tid, plats och mer information

Den öppna barnverksamheten följer (ungefär) skolans terminstider.

Under helgdagar och skollov är verksamheten stängd (höstlov v44, jullov, sportlov v 8, påsklov v 13, sommarlov).

Platser

Almby församlingshem: Almbyvägen 4. Församlingshemmet ligger 100 meter från Almby kyrka. Vi håller till på nedre våningen, ingång från barnentrén på baksidan av huset.

Sörbykyrkan: Senapsvägen 24. Sörbykyrkans barnverksamhet bedrivs i barn- och cafédelen. Ingång från huvudentré.

Det är oss du träffar!

Mer resurser för dig som förälder

Ny podcast från Svenska kyrkan: Herre Gud – jag är förälder!

En podcast om trygghet och anknytning med Mats Ekerbring och Peter Kempe från Svenska kyrkan. Sju avsnitt om hur du som förälder stärker relationen till ditt barn och skapar en djupare förståelse för hur du tolkar ditt barns känslomässiga behov av trygghet, tröst, stöd och utforskande. Du hittar podcasten ”Herre Gud – jag är förälder!” på Spotify, Soundcloud och här på webben.

Ett barn visar glatt upp en bit ljusblå lera som hen jobbat med.

Gå Trygghetscirkeln i Örebro: föräldrakurs om trygghet och anknytning

Trygghetscirkeln är en satsning från Svenska kyrkan i Örebro – en kostnadsfri föräldrakurs om trygghet och anknytning, för dig som har barn i förskoleåldern. Kursen startar flera gånger per år. Välkommen med din intresseanmälan!

Almby församling

Almby församling i sydöstra Örebro består av gudstjänstgemenskaperna i Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här kan du läsa mer om verksamhet och gudstjänster.