Närbild på två personer med vigselringar som håller hand.
Foto: Joakim Carlström /Ikon

Vigsel

Letar ni efter en bröllopskyrka i nordöstra Göteborg? Eller har ni frågor som rör ert bröllop? Att gifta sig är en stor händelse i livet, och här kan ni både boka en kyrka och få svar på vanliga frågor i samband med vigseln.

Här bokar ni vigseln 👇

gifta sig i göteborg, boka tid för vigsel här

Boka vigsel

Ska ni gifta er? Vad roligt – här kan ni boka kyrkan!

hur funkar det att gifta sig, boka bröllop i göteborg, gamlestaden, kortedala, allhelgona, utby, angered, bergsjön, bergum

Frågor och svar om bröllop

Hur går ett bröllop till? Får man gifta sig i jeans? Kostar det att gifta sig i kyrkan? Här finns svar på dina frågor!

Vigselmusik

Vad ska man ha för musik på sitt bröllop? Här finns tips på psalmer och lista med sång och musik på Spotify som kan vara till inspiration!

Brudkronor

Läs mer om pastoratets brudkronor som du kan låna vid vigsel i kyrkan.

Kyrkor och lokaler

Från Gamlestan till Olofstorp, Från 1100-talet till 1997. Nylöse pastorats kyrkor innehåller en stor geografisk och historisk bredd. Är du intresserad av att hyra lokal? Se längst ned på sidan!