En flicka vid fikabordet sträcker upp sina armar.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Verksamhet

Det finns många roliga och givande verksamheter – sopplunch, läxhjälp, ungdomscafé, mötesplats för kvinnor, bönegrupp, körer... Ja, det är bara lite av allt som finns att välja mellan. Ta en titt, surfa runt och se vad som passar dig!

Barn som håller i en våffla i Göteborg

Barn- och ungdomsverksamhet

Det finns ju så mycket roligt att göra. Allt har sin tid. Vi vill erbjuda en mötesplats för barn och unga med trygghet, goda värderingar och gemenskap. Här hittar du allt ifrån öppen förskola till läxhjälp och ungdomsgrupper. Häng på!

Musik och kör för barn och vuxna

Musik och sång gör bevisligen gott för både kropp och själ både för vuxna och barn. Man kan komma trött och hängig till en körövning och gå därifrån mer pigg och ibland upplyft. Se vilken musikaktivitet som passar bäst för alla i hushållet!

Vuxenverksamhet

Vad känner jag för just nu? Intressen kan förändras av olika orsaker. Se här på sidan om du kanske hittar något du inte visste att du var intresserad av till och med. Och tveka inte att höra av dig om du har frågor eller funderingar!

Personer som samtalar under ett språkcafé i Bergsjöns kyrka.

Mat och mötesplatser

Här finns plats att möta andra människor. Fika i kyrkans café, sopplunch med andakt, lunch med musik, frukost i gemenskap. Välkommen!

gamlestaden, angered, kortedala, bergum, hjällbo hammarkullen

Konfirmation

Välkommen som konfirmand! Vi ställer oss frågor som: Vem är Jesus? Vad har Gud och kristen tro för betydelse idag, i mitt liv? Vad gör jag när livet gör ont? Var kan jag vara mig själv? Vi förutsätter inte att du tror på Gud eller kallar dig kristen, men vi hoppas att du är nyfiken på frågor om livet, kyrkan och kristen tro.

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst tillsammans! Centrum i kyrkans liv är gudstjänsten. Där möter vi Gud och varandra och får bära in det som livet är fullt av och får ta emot Guds välsignelse över oss och våra liv.

Trädgård och odling i Angered, Göteborg.

Trädgård Gunnared

Välkommen att besöka vår framväxande Trädgård Gunnared i Angered! Trädgård Gunnared är ett odlingsprojekt som möjliggjorts med stöd av Leader och Europeiska Jordbruksfonden för landsbygdsutveckling. Här skapar vi en miljö som bidrar till lärande, delaktighet, ekologisk hållbarhet samt välbefinnande i området.

En kvinna med skyddsglasögon förevisar två kvinnor i sjalett hur en bänkborr fungerar.

Vidare med Mary

Vidare med Mary är ett EU-finansierat projekt som hjälper människor i utanförskap att komma ett steg vidare mot arbete eller studier. Vi vill belysa kyrkans diakonala arbete i samhället och bygga broar av samverkan mellan civilsamhälle och myndigheter. Läs mer om hur vi arbetar med projektet i Nylöse pastorat!

Två kvinnor vandrar på en landsväg.

Pilgrimsvandring

Ta med en flaska med vatten, ta på dig ett par bra promenadskor och din pilgrimsvandring kan börja. Här finns kartor, länkar och mer information om promenader längs Göta Älv, även kallad Lödöseleden.

Förskola

Letar du efter en bra förskola i Göteborg som har barnets behov i centrum? Då är Kråkekullen en plats för dig och ditt barn! Genom olika projekt ges barnen möjlighet att utforska olika material i sitt skapande både inomhus och utomhus.

Kalender - församling och utskrift

Söker du något särskilt? Varje dag händer det något i våra kyrkor och församlingshem. Här kan du se kalendern för alla församlingar. Du kan också skriva ut din egen kalender.

En hand håller i en mobil med skärmbild om kyrkguiden som visar adressen för kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

En kvinna hjälper en liten flicka att rita i ett rum fullt av människor.

Engagera dig

Det finns mycket du kan hjälpa till med i våra församlingar. Eftersom vi har en bred verksamhet inom många olika områden finns det något att göra för alla. Du behövs som volontär!