boka dop, bröllop eller begravning i gamlestaden, hjällbo, hammarkullen, kortedala, bergsjön, angered
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Dop, bröllop och begravning

Svenska kyrkan har rum och sammanhang för livets viktiga händelser. Här delar vi glädjen när någon döps och när ett par vigs, men också sorgen när vi begraver en vän eller anhörig.

Dop

Har du funderat på att bli döpt? Eller kanske på att låta döpa ditt barn? Här kan du se svar på de vanligaste frågorna samt se lediga tider och boka dopet direkt på webben!

Närbild på två personer med vigselringar som håller hand.

Vigsel

Letar ni efter en bröllopskyrka i nordöstra Göteborg? Eller har ni frågor som rör ert bröllop? Att gifta sig är en stor händelse i livet, och här kan ni både boka en kyrka och få svar på vanliga frågor i samband med vigseln.

En vitt stenhjärta med texten Älskad och saknad ligger på en gravkrans.

Begravning

Begravningsgudstjänsten är en akt av kärlek och respekt där den vi förlorat överlämnas i Guds kärleksfulla händer. Att mista en anhörig är något av det svåraste i livet. Vi vill hjälpa dig att skapa en fin och värdig begravning för den avlidne, och vara ett stöd i sorgen.

Kyrkor och lokaler

Från Gamlestan till Olofstorp, Från 1100-talet till 1997. Nylöse pastorats kyrkor innehåller en stor geografisk och historisk bredd. Är du intresserad av att hyra lokal? Se längst ned på sidan!

Kontakta expeditionen

E-postadress: nylose.boka@svenskakyrkan.se