Någon att prata med

Ledsen, glad, sorg, fundersam, rädd, lycka, osäker... det finns många känslor man kan vilja dela med någon annan. Här hittar du kontaktuppgifter till någon att prata med. Präster och diakoner har både tystnadsplikt och erfarenhet av att samtala om livet. Det är såklart gratis!

Vad behöver du prata om?

Livet kan gå både upp och ned, det finns många anledningar till att vilja dela det du går igenom just nu med någon. På denna sidan finns kontaktuppgifter till både präster och diakoner i Nylöse Pastorat, jourhavande präst, kyrkans SOS med flera. Du kan välja att antingen ringa, skicka ett mail eller komma till kyrkan, det är såklart gratis.

Diakoner och präster

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Kyrkans SOS

Vi lyssnar på dig! Ring till SOS-telefonen 0771-800 650 varje dag, året om, eller skriv till SOS-brevlådan. För dig mellan 12 och 25 år finns även Nätvandrarchatten, två kvällar i veckan.

Stadsmissionen

Göteborgs Stadsmission värnar om alla människors lika värde, oavsett livssituation. Vi erbjuder akut hjälp och långsiktigt stöd för människor som lever i hemlöshet, fattigdom och social utsatthet. Var med oss i kampen för ett mänskligare samhälle för alla.