Nyinflyttad? Välkommen hem!

Nytt område, nya sammanhang, nya bekantskaper! Har du bott i Göteborg hela ditt liv eller är du helt ny i stan?

Oavsett vem du är och var du kommer från så finns det massvis med mötesplatser i Nylöse pastorat – här kan du ta en fika, delta i gudstjänst, sjunga i kör, besöka diakonimottagningen och lätta ditt hjärta om något tynger dig, äta lunch och träffa nya vänner. I kyrkan finns ju också rum för livets stora händelser såsom bröllop och dop – det kan du boka direkt här nere!

📬 Har du fått ett vykort från oss i brevlådan? Då är vår inflyttningspresent till dig en gratis lunch till dig och de du bor tillsammans med – klipp då kupongen och ta med till någon av dessa platser:

• Gunnareds kyrka vid Angereds centrum onsdagar kl. 12
  • Mariakyrkan i Hammarkullen onsdagar kl. 11:30
  • Bergsjöns kyrka torsdagar kl. 11:30
  • Nylöse kyrka i Gamlestaden torsdagar kl. 12
  • Bergums kyrka torsdagar kl. 12
  • Hjällbo kyrka torsdagar kl. 12

Dop

Har du funderat på att bli döpt? Eller kanske på att låta döpa ditt barn? Här kan du se svar på de vanligaste frågorna samt se lediga tider och boka dopet direkt på webben!

Närbild på två personer med vigselringar som håller hand.

Vigsel

Att gifta sig är en stor händelse i livet, här kan ni boka bröllopet, få musikinspiration och svar på alla era frågor om den stora dagen!

En flicka vid fikabordet sträcker upp sina armar.

Verksamhet

Det finns många roliga och givande verksamheter – sopplunch, läxhjälp, ungdomscafé, mötesplats för kvinnor, bönegrupp, körer... Ja, det är bara lite av allt som finns att välja mellan. Ta en titt, surfa runt och se vad som passar dig!

Kyrkor och lokaler

Från Gamlestan till Olofstorp, Från 1100-talet till 1997. Nylöse pastorats kyrkor innehåller en stor geografisk och historisk bredd. Är du intresserad av att hyra lokal? Se längst ned på sidan!