Foto: Kristin Lidell

Hyra lokal

Nylöse pastorat upplåter lokaluthyrning i samband med kyrkliga förrättningar med undantag enligt nedan. Pastoratet upplåter också lokaler för lokalt föreningsliv och på stadigvarande basis eller vid enstaka tillfällen. Enstaka uthyrningar till kommersiell part efter överenskommelse.

För minnesstund hyr vi huvudsakligen ut efter begravning som skett i pastoratets egna kyrkorum. Dopkaffe i samband med dop i pastoratet är kostnadfritt.

Vi hyr inte ut efter borgerliga begravningar eller namngivningar. Kalas/fest (till exempel student och födelsekalas etc.) som ej är i samband med förrättning hyrs inte ut till utifrån KO (Kyrkoordningen) 2:4.

• Visning av, genomgång och tillträde av lokalen ges efter överenskommelse.
  • Uppvärmning, el och administration ingår.
  • Användande av alkohol och droger får ej förekomma. Rökning sker på anvisad plats utomhus.
  • Hyresgästen har eget ansvar att följa givna instruktioner om att max antal besökare i lokalen hålls, utrymningsvägar och brandutrustning vid brand.
  • Hyresgästen är ansvarig för att obehöriga ej tar sig in i lokalen.
  • Hyresgästen ansvarar för att lokalen är iordningställd, städad och låst efter uthyrning.
  • Hyresfaktura och eventuella tillägg skickas till hyresgästen efter hyresdagen. Tillägg kan vara ersättning för skadegörelse eller undermålig städning.

För att genomföra en bokning av lokal behöver vi personuppgifter för administrera, genomföra och fakturera bokningen. Därför behöver vi ha in ett fullständigt personnummer eller organisationsnummer. Läs mer på länken nedan.

Kyrkor och lokaler

Från Gamlestan till Olofstorp, Från 1100-talet till 1997. Nylöse pastorats kyrkor innehåller en stor geografisk och historisk bredd. Är du intresserad av att hyra lokal? Se längst ned på sidan!

Personuppgifter

Respekten för varje människas integritet är en del av vår identitet som kyrka. Alla ska känna sig trygga med hur vi hanterar personuppgifter. Här kan du läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter.