Kyrkor och lokaler

Norrfjärdens kyrka

Norrfjärdens församling bildades 1915 efter en delning av Piteå landsförsamling. Men redan 1913 fick Norrfjärdens sin första egna kyrka. Kyrkan är öppen måndag till fredag 08.00–15.00.

Rosviks kyrka

Mitt i Rosviks centrum finns Rosviks kyrka belägen. Upphovsman var arkitekten Heiko Becker-Sassenhof. Den 2 september 1984 invigdes kyrkan av biskop Olaus Brännström.

Församlingsgården

Församlingsgården i Norrfjärden används i dag för bland annat för barn och ungdomsverksamhet, kyrkluncher, samtalsgrupper, enskilda samtal, minnesstunder och dopsamkväm.

Friluftskyrkan

Friluftskyrkan i Norrfjärdens församling invigdes midsommarhelgen 1993.

Kyrkstaden

I Norrfjärdens kyrkstad finns det 31 kyrkstugor med sammanlagt 128 kammare.

Gravkapellet

Gravkapellet som finns på kyrkogården är helt klätt med spån.

EFS-föreningarna i församlingen

Inom Norrfjärdens församling finns det fyra EFS-föreningar. EFS är en självständig organisation inom Svenskakyrkan. Läs mer på: www.efs.nu De lokala föreningarna når du genom länkarna nedan: