Två unga tjejer skrattar.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn och ungdom

Jesus sa: ”Låt barnen komma till mig och hindra dem inte”

Därför är alla barn och ungdomar särskilt välkomna till församlingens barn- och ungdomsverksamhet. Vi hoppas att alla ska trivas och hitta någon verksamhet som passar.

I stort sett all barn-och ungdomsverksamhet sker med hjälp av frivilligt engagerade i församlingen.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Barnkörerna i Rosvik och Norrfjärden

Här hittar du all information om barnkörerna i Norrfjärden och Rosvik. Verksamheten drar igång under vecka 4 och 5.

Liten och stor

Öppen mötesplats i Rosvik och Norrfjärden med möjlighet till lek, pyssel och gemenskap. Måndagar udda veckor i Norrfjärden och tisdagar udda veckor i Rosvik.

Efter skolan

Välkommen till Efter skolan i Norrfjärden, för dig som går årskurs 4-6! Måndagar udda veckor kl. 14.30-16.00 i Norrfjärdens församlingsgård.

Förskola och skola

Norrfjärden församling har ett nära samarbete med de förskolor och skolor som finns i församlingen.

Dop

Vi behöver inte prestera något eller vara på något speciellt sätt för att ta emot dopet. Dopet är en gåva.

Konfirmation 2024/2025

Konfirmation handlar om att lära sig mer om kristen tro, lära känna Jesus, få möjlighet att fundera på livets svåra frågor och ha kul. Anmälan för konfirmation 2024/2025 öppnar upp i vår.

Om tro

Om tro är ett instagram- och Tiktokkonto som startades med och för unga vuxna (20-30 år)i Piteå kommun, där frågor om tro och liv lyfts. Läs mer här, och tipsa unga vuxna i din närhet!

Lina Tjernlund

Norrfjärdens församling

Pedagog

Mer om Lina Tjernlund

Lina jobbar som församlingsassistent. Hennes arbetsuppgifter rör i huvudsak barn och familj. Där arbetar Lina med öppen förskoleverksamhet – ”Liten och Stor”, barnkör, barnmöten och mellanstadiegrupper. Hon har också samarbete med förskola och skola genom besök i kyrkan/besök i skolan, Bibeläventyr samt Jul- och Påskvandringar. Lina arbetar också en liten del med kreativ verksamhet för vuxna.