Lyssna på föreläsningar och läs predikningar

Missade du gudstjänsten i söndags? Här kan du läsa predikan. Du hittar också inspelningar av några av våra senaste föreläsningar.

En ung kille med keps sitter i motljus och lyssnar på musik i hörlurarna.
Foto: Camilla Cherry /Ikon

Temakväll 7 maj 2024 - Ukraina och Ryssland

Temakväll i Stensjökyrkan : Ukraina och Ryssland - historien om en ojämlik relation Tisdag 7 maj 2024 kl 18:30. Stensjökyrkan.

Söndag hela veckan - lyssna på föredrag och predikningar

På webbsidan ”Söndag hela veckan” hittar du inspelade gudstjänster och föredrag. Sök på ”Svenska kyrkan Mölndal” för att hitta. Där kan du också välja att följa en särskild kyrka eller särskild föreläsare/predikant.

https://www.sondaghelaveckan.se/ (sök på Svenska kyrkan Mölndal)

Klicka på rubrikerna nedan för att lyssna till föreläsningarna.

Lyssna på Jonna Bornemark 17 januari 2020 i Stensjökyrkan

Filosofiska gudsbevis - religionsfilosofen Martin Lembke från Lunds universitet talar på temat "Filosofiska argument för kristen tro".
Stensjökyrkan 20 februari 2018

Fd ärkebiskop KG Hammar talar om Katarinauppropet mot svensk vapenexport – ett upprop som startades hösten 2016 i Katarina församling i Stockholm. Från Stensjökyrkan 17 januari 2017.

Thomas Simson och Bengt Inghammar samtalar om Tro och Förnuft. Från Stensjökyrkan 11 oktober 2016.

Göran Lambertz, domare i Högsta Domstolen, i samtal med Stefan Risenfors. Från Stensjökyrkan 29 september 2015.

Johannes Imberg och Stefan Risenfors samtalar om Kristendom och krig. Från Stensjökyrkan 18 mars 2015.

Predikoarkivet

Stensjöns församling har under flera år samlat predikningar i ett unikt arkiv som nu innehåller över 400 predikningar av församlingsherde Stefan Risenfors med flera. Du hittar dem här.

Youtube-kanal

Temakvällar och en del andra program i Stensjökyrkan har streamats och går i vissa fall även att se i efterhand på Stensjöns församlings Youtube-kanal.