Foto: Lina Beutler

Lokaler i pastoratet

I Svenska kyrkan Märsta pastorat finns flera församlingshem, en ceremonilokal, teater, mötesrum, samt Skepptuna prästgård där man också kan övernatta. Prästgårdens catering kan dessutom hjälpa till med maten.

I anslutning till många av pastoratets kyrkor ligger ett församlingshem. Dessa kan lånas eller hyras i samband med dop, vigsel eller begravning. Fäll ut rubrikerna nedan för att få veta mer om respektive lokal.

Lokaler i Märsta pastorat

Foto: Johan Nilsson

Husby-Ärlinghundra församlingshem rymmer 85 gäster. Välutrustat kök. Toaletter.

Foto: Johan Nilsson

Lunda kyrkskola rymmer 50 sittande gäster. Välutrustat kök. Piano. Toaletter.

Foto: Johan Nilsson

Odensala församlingshem kan dukas för 50 personer. Piano. Toalett.

Foto: Johan Nilsson

Församlingsgården Rosersberg, Norrsunda församling i Märsta pastorat. Foto: Johan Nilsson

Rosersbergs församlingsgård kan dukas för 42 personer. Här går även utmärkt att hålla dop och vigsel. Toaletter.

En alternativ text kan finnas här.
Foto: Johan Nilsson

Vidbo församlingshem rymmer max 70 gäster. Kök med diskmaskin. Toaletter.

Foto: Johan Nilsson

Stora salen i Valsta församlingshem kan dukas för 70 personer.

Foto: Johan Nilsson

Malmstensrummet är ett sammanträdesrum i Valsta församlingshem som rymmer 14 personer.

Foto: Johan Nilsson

I Valsta församlingshem finns ”Teatern”, med 73 stolar i en bioliknande salong med ljudanläggning, projektor och filmduk – perfekt för informationsmöten och föredrag.

Skepptuna prästgård

Vid Skepptuna prästgård finns en sovlänga med 32 bäddar. Där finns möjligheter till ett lyckat läger, en konferens eller en kurs.

Gården ligger naturskönt, cirka 15 km från Arlanda flygplats. I huvudbyggnaden finns flera mindre och större rum, kök och matplatser. Här finns också ett litet andaktsrum. Vi kan laga all mat ni behöver.

Läs mer om Skepptuna prästgård här.

Prästgårdens catering

Vad vill du bjuda på?