bilden visar altarblommor, ett kors och ljusstakar
Foto: Svenska kyrkan Malmö

Fira gudstjänst i Heliga Trefaldighetskyrkan

I Heliga Trefaldighetskyrkan kan du fira gudstjänst varje vecka på olika tider. Vår gemenskap i gudstjänsten är öppen för alla och vi ber för vår värld och för oss själva.

Gudstjänstkalender för Heliga trefaldighetskyrkan

I kalendern nedan ser du de gudstjänster som hålls i Heliga trefaldighetskyrkan den närmaste tiden.

Tryck på ikonerna i anslutning till kalendern om du vill ändra till att se vecko- eller månadsvy. Använd förstoringsglaset bland ikonerna för att söka.

Se kalender för gudstjänster i hela Malmö.

Olika gudstjänster i Heliga trefaldighetskyrkan

I gudstjänsterna läser vi bibeltexter och delar tystnad, ord och musik med varandra. Vi ber för vår värld och för oss själva. Vår gemenskap i gudstjänsten är öppen för alla och du får komma precis som du är, oavsett hur du mår eller har det. Gudstjänsten är också ett bra tillfälle att lära sig mer om kristen tro och att växa in i församlingens gemenskap. Gammal eller ung, liten eller stor, alla är välkomna!

Tisdagsgudstjänst

Varje tisdag mellan kl. 13–13.30 firar vi en kortare gudstjänst i samband med den öppna mötesplatsen Tisdagsträffen.

Mässa

När det är mässa firar vi nattvard, vilket innebär att vi i gemenskap får dela bröd och vin – Kristi kropp och blod.

Morgonmässa

Morgonmässa firas på onsdagar kl. 8.30.  Det är en kortare mässa där vi får samlas en stund för bön och lovsång och fira nattvard.

Kvällsmässa

Kvällsmässa firas på torsdagar kl. 18.30.

Söndagens mässa

Söndagens mässa firas kl. 11. Det är veckans huvudgudstjänst där vi får samlas till bön och lovsång inför Gud och tillsammans i gemenskap får dela bröd och vin –Kristi kropp och blod.

Hjälp till i kyrkans gudstjänster

Gudstjänstbesökare tar emot nattvarden
Mässa kallas en gudstjänst med nattvard Foto: Jens C Hilner

Gå med i kyrkans gudstjänstgrupp och hjälp till i gudstjänsterna med att till exempel läsa text och dela ut nattvard. Kontakta Ewa-Sofia Gudmundsson för mer information.
 elise.solberg@svenskakyrkan.se

Be för mig vid nästa gudstjänst

Varje gudstjänst ber vi till Gud. Om du vill så ber vi gärna för dig.
Kom ihåg att markera om du vill vara anonym.

Få information om kommande gudstjänster

Hand håller mobil som visar appen Kyrkguiden
Foto: Gustaf Hellsing / IKON

Du kan också få gratis information om kommande gudstjänster genom att

Swisha söndagens kollekt

Qr-kod för att swisha söndagens kollekt i Heliga trefaldighetskyrkan

Saknar du kontanter kan du swisha söndagens kollekt till 123 512 69 09. Du kan också välja att scanna qr-koden ovan i din Swishapp.

Obs! Swishar du annan dag än söndag går din gåva till Svenska kyrkan Malmös diakonala arbete istället för till söndagens kollektändamål.

Korg med pengar

Ge kollekt

Varje söndag i kyrkan samlas veckans kollekt in. I Malmös kyrkor kan du skänka kollekt kontant eller via Swish. Läs om swishnummer till lokala kyrkor, riks-, stifts- och församlingskollekter.

En man och en kvinna håller i en korg för kollekt

Bli gudstjänstvärd

Som gudstjänstvärd är du med och delar på uppgifterna i söndagens högmässa. Det kan handla om att hälsa besökare välkomna, läsa en text eller bön, bära kors eller ljus i processionen, hjälpa till vid nattvarden eller ta upp kollekt.