Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Välkommen som konfirmand!

Här har du möjligheten att få åka på läger, ha roligt, få lära känna dig själv och få lära känna Gud. Ett år att lära känna nya vänner för livet och en Gud som är med dig för evigt. Ett år med viktiga och förhoppningsvis ärliga samtal om sånt som man tänker på när man är ung. Det är ett år som kan få betydelse för resten av ditt liv.

Inbjudan

Vi inbjuder alla att börja som konfirmander hösten det år då man fyller 14 år. Det innebär att man oftast är konfirmand när man går i åttonde klass. Har du börjat skolan ett år tidigare väljer du själv om du vill läsa med dem som går i din klass eller de som är jämnåriga med dig. Samma princip gäller för dig som är ett eller flera år äldre än dina klasskamrater eller om du missade att anmäla dig förra året.

Konfirmationsläsning

Vi har gemensam konfirmandläsning för båda församlingarna i pastoratet.
Ett team från Café XP, vårt ungdomshus, ansvarar för arbetet och ett stort antal frivilliga ledare och faddrar som också är med. De tar väl hand om alla!

Upplägg 2023-24

Hösten:

Uppstart i mitten av september 2023 på Café XP i Lysekil.
Information och inbjudan skickas ut till alla medlemmar i början av juni månad med påminnelse i september. Är man inte medlem är man välkommen ändå men då har vi inte tillgång till personuppgifter utan man får själv kontakta pastoratsexpeditionen

Vi träffas sedan varje vecka mellan kl. 16.00 – 17.30 under två terminer

Läger:
Höstlägret är vecka 44 på höstlovet söndag-torsdag. Planera in det direkt så att det inte krockar med ev. familjeresor o.s.v. Vårläger åker vi på i månadsskiftet april/maj 2023. Lägren är en viktig och obligatorisk del i konfirmandläsningen.

Gudstjänster

Du kommer även gå i kyrkan, fr.o.m. slutet av november. I valfri kyrka och gudstjänst. Även storhelger som jul och påsk ingår. Mer information om detta kommer när vi börjat konfirmationsäsningen

Med reservation för förändringar

Till anmälningsformuläret

Klicka här

(Anmälan till läsåret 2023-24 är öppen)

Konfirmand - Praktiska frågor

Behöver jag vara döpt eller kostar det något?

Fadder

Upptäck mer - Var fadder eller hjälpledare!

Här är vi som jobbar med konfirmationsgrupperna