Om oss

Välkommen till Lysekils pastorats hemsida. Här hoppas vi att du skall hitta den information du söker och förhoppningsvis ytterligare saker som kan inspirera dig.

Nya möjligheter

Här vill vi beskriva lite vilka nya möjligheter som vår nya hemsida ger. Vi hoppas det skall bli ett användbart verktyg för dig, oavsett om du är här som tillfällig besökare eller aktiv församlingsmedlem.

Ett pastorat, två församlingar

Vissa delar av vår verksamhet är gemensam över våra församlingar, såsom konfirmand och vårt diakonala centrum Arken.

Skaftö och Lysekil bildar tillsammans Lysekils södra församling och
Lyse, Bro & Brastad bildar tillsammans Lysekils norra församling.

Vår förhoppning är att du enkelt skall hitta den information som är aktuellt för just dig.

Anpassad till olika plattformer

Tanken med vår sida är att den skall fungera lika bra oavsett om du använder dator, läsplatta eller mobil.

Uppdaterad information

Här finner du den senaste informationen om vaad som händer i lysekils pastorat. På startsidan hittar du en kalender som visar alla händelser i pastoratet. På varje församlings startsida hittar du kalendrar som visar respektive församlings händelser. En övergripande kalender finner du  även längst ner på varje sidas sidfot. Om du besöker vår hemsida via en mobil kan du ”fälla ut” kalendern under ”Prata med oss”. Det gör att du enkelt kan se när nästa gudstjänst, körövning, barnsamling eller konfirmandläsning är eller vad du nu letar efter.

Nyhetsbrev

Du kan anmäla dig och få ett nyhetsbrev från Lysekils södra församling direkt till din mejl.
Anmäl dig för nyhetsbrevet här.

Vi använder oss av betaltjänsten Swish

Du kan skänka en gåva, betala en tjänst eller avgift eller ge en kollekt med betaltjänsten Swish via vår hemsida. Swish-nummer och ändamål är tydligt angivet när tjänsten tillhandahålls. Läs mer om vad Swish är här.

Läsning av dokument

Många av våra dokument är i filformatet PDF. För att kunna öppna dem behöver du ha en PDF-läsare, som exempelvis Adobe Acrobat Reader, installerat på din dator.
Här kan du kostnadsfritt hämta Adobe Acrobat Reader.
Adobe finns även som app om du använder en smartphone och du hittar den där appar finns.

Uthyrning av lokaler

Lysekils pastorat erbjuder flera lokaler för uthyrning till samlingar och grupper.
Här kan du läsa mer om våra lokaler.

Digital närvaro

Du hittar oss också på Youtube, Facebook och/eller på Instagram.

Livesänd Gudstjänst - Lysekils kyrka

Se gudstjänsten i livesändning eller titta när du vill.

Ladda ner appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Öppettider i våra kyrkor

Här kan du ser när våra kyrkor är öppna - Välkommen att besöka oss!

Någon håller upp en visselpipa. Ett ansikte syns suddigt i bakgrunden.

Visselblåsarfunktion för Svenska kyrkan i Lysekil

Kanal för rapportering av missförhållanden till visselblåsarfunktionen för Svenska kyrkan i Lysekil.

Här är vi som jobbar i Lysekils pastorat

GDPR/Personuppgiftshantering

Svenska kyrkan har stor respekt för din personliga integritet. Här finner du information om hur vi i våra olika verksamheter hanterar dina personuppgifter.

Ansvarig utgivare:

Hemsidans utformning: