Domkyrkans torn speglar sig i Domkyrkoforums lanterin.
Foto: Kristina Strand Larsson

Onsdagkvällar på Domkyrkoforum

Nyhet Publicerad Ändrad

Föredrag och samtalskvällar kring existentiella frågor, kultur, tro, vetenskap och samhälle.

Samtal och föredrag

I samarbete med S:t Lukas i Lund, arrangerar vi föredrag och samtalskvällar på Domkyrkoforum vissa onsdagar varje termin. Arrangemangen är kostnadsfria men antalet biljetter är begränsat. För att få garanterad plats kan biljett hämtas på Domkyrkoforum från och med torsdagen innan.

TID: kl. 19.15 (insläpp från kl. 19.00)

Våren 2024

UTAN VATTEN DÖR VI
Maria Küchen, författare och kulturskribent, aktuell med fasteboken Livets vatten.

ATT VARA MÄNNISKA I EN OSÄKER TID
Antje Jackelén, ärkebiskop emerita, och Ida Ölmedal, kulturschef på HD/Sydsvenskan.

SÖKA OCH FINNA LIVSMOD - SAMTAL OM EXISTENSIELL HÄLSA
Kerstin Enlund, direktor Betaniastiftelsen och Lisbeth Gustafsson, journalist, TD h.c. Tillsammans är de författare till boken Leva med ovisshet, samtal om existensiell hälsa.