Foto: Andreas Thalenius

Kyrkogård

Här hittar du information om kyrkogården, råd inför begravning och uppgifter om gravalternativ och gravskötsel.

Plantering av sommarblommor

Under vecka 24 påbörjas plantering av sommarblommor på skötselgravarna

Vårstädning av skötselgravar

Veckan efter påsk vårstädar vi kyrkogården

Vi söker släktingar eller närstående till ett trettiotal gravar

För att gravboken ska bli uppdaterad önskar församlingen komma i kontakt med anhöriga eller andra som känner till något om anhöriga till de gravsatta. Du hittar listan över vilka gravar det gäller samt mer information här:

Solnedgång i skärgården. I vattnet ser man siluetten av en svan som simmar.

Information till dig som mist en anhörig

Här har vi samlat information för dig som planerar en begravning.

En vitt stenhjärta med texten Älskad och saknad ligger på en gravkrans.

Begravningsombud

Länsstyrelsen utser i varje kommun särskilda begravningsombud som skall företräda dem som inte tillhör Svenska kyrkan. Det kan vara personer som tillhör andra trossamfund/religioner eller är konfessionslösa.

Val av grav

På Lindome kyrkogård finns möjlighet att välja mellan olika begravningssätt.

Gravskötsel

Önskar du hjälp med att sköta en grav? Här finner du information om våra gravskötseltjänster.

Närbild på en gravdekoration: ett liten bebis kramar en kudde.

Begravning

Begravningsgudstjänsten är en akt av kärlek och respekt vid livets slut. Den kan också vara en källa till kraft för de anhöriga.