Barn och familj

Barnen är vår framtid och förtjänar det bästa. Även det minsta barn kan ta emot Guds kärlek och är välkommen in i församlingens gemenskap.

Mer info hittar du nedan. Vi finns även på Facebook, där vi heter "Barn och familj, Lindome församling". Där lägger vi ut aktuell information om vår verksamhet.
Så gilla oss på Facebook och ta del av vad som händer!
Välkommen!

Ett litet barn på en lekplats tittar på sin spegelbild. Spegeln sitter på magen på hennes nallebjörn.

Lekplatsen - alltid öppen

I det soliga hörnet i sydostläge finns vår lekplats.

Familjegrupp, för dig som talar persiska

Hela familjen, alla åldrar är välkomna. Måndagar 14.00 - 16.00

Ett litet barn leker affär med en man.

Öppen förskola

Dörrarna står öppna för alla barn i sällskap av föräldrar, mor- och farföräldrar eller annan vuxen. Här finns möjlighet till fri lek med lekmaterial för alla åldrar.

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Barnkörer

Älskar du att sjunga och ha kul? Häng med i någon av våra körer.

Några personer sitter runt ett bord med böcker och skrivblock.

Pluggonsdag - Läxhjälp

Läxhjälp för dig som går i 8:an, 9:an och gymnasiet

Fritids i kyrkan - platser kvar

Kom och häng med oss på onsdagar 14.00-16.30! Pyssel, pingis, lek och mellis för dig som går i årskurs 4 och 5. ANMÄLAN!

En stapel av hjärtformade våfflor på en tallrik, toppade med grädde och sylt.

Våffelfrukost

Börja dagen med gemenskap och frukost. Fredagar 07.30-09.00 Lindome församlingscentrum. Ingen anmälan.

Obs: vill du se hela Facebook-sidan, klicka på rubriken ”Barn och familj, Lindome församling”, eller på Facebook-loggan i det högra hörnet av varje inlägg.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop

Livets första fest! Att döpas är att få nytt liv, att bli en del av kyrkan - Guds stora familj, och starten på den kristna livsvägen. Det är att få en stor gåva ifrån Gud.